Produkty Gatta są dostępne w ponad 140 salonach sprzedaży w największych miastach Polski. Można je także kupić poza granicami kraju: w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, USA czy Australii. Właścicielka marki – firma Ferax – postanowiła wesprzeć trzyletnią obecność marki w internecie (gatta.pl) specjalistycznymi usługami z obszaru digital marketingu.
Zwycięzcą ogłoszonego w zeszłym roku przetargu została łódzka agencja – Bluerank. Podpisana w kwietniu 2017 roku umowa określała zakres obowiązków, który obejmował m.in. zintegrowane działania, zaplanowane w ramach realizacji customer journey klientów marki, w tym prowadzenie działań SEO oraz kampanii AdWords. Celem, jaki postawiono Bluerank, było zwiększenie widoczności sklepu gatta.pl w wyszukiwarkach i intensyfikacja sprzedaży w obszarze e-commerce.
Zobacz również
Kampania promocyjna została uruchomiona w czerwcu ubiegłego roku i kierowała uwagę internautów na bardzo szeroki asortyment sklepu online. Gatta to nie tylko rajstopy, ale marka, która jest wirtualną ekspertką, potrafiącą doradzić kobietom w doborze bielizny „do zadań specjalnych”, stroju typu casual oraz ubrań potrzebnych do uprawiania sportu. Wreszcie – Gatta to polskie stroje kąpielowe wyróżniające się oryginalną formą, kolorami i wygodą.
Kampania Paid Search, połączona z taką komunikacją jest realizowana z dużym sukcesem. W ciągu rocznej współpracy z Bluerank, Gatta zanotowała wzrost przychodów, wygenerowanych tylko z kampanii Paid Search i w porównaniu do poprzedniego roku, aż o 360%. Eksperci Bluerank zdecydowali się wdrożyć narzędzia, dostępne agencji, posiadającej status Google Premier Partner, które wcześniej nie były stosowane dla gatta.pl – m.in. kampanie shoppingowe i kampanie remarketingu dynamicznego.
W przypadku działań z obszaru SEO, Bluerank odpowiadał za optymalizację techniczną, optymalizację pod kątem fraz kluczowych oraz wprowadzenie nowych kategorii i podkategorii, odpowiadających na zapytania użytkowników rajstop, bielizny, strojów kąpielowych i odzieży. W efekcie wzrósł ruch organiczny, a gatta.pl doświadczyła zwiększenia liczby transakcji o 40%.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nasza współpraca z pewnością należy do bardzo udanych. Mamy wraz z Bluerank bardzo dobre wyniki i duży apetyt, aby stale je zwiększać. Nieustannie planujemy rozwój gatta.pl i nie mamy wątpliwości, że ten kanał sprzedaży może stać się w przyszłości filarem międzynarodowego wizerunku marki. Rozwój globalnej sprzedaży online jest niezaprzeczalny, coraz bliższy młodszym pokoleniom kobiet, nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Chcemy sprostać ich oczekiwaniom, dostarczając w bardzo wygodny i prosty sposób nietuzinkowe produkty, które będą nosić z dumą. Bluerank pomaga nam zrealizować ten cel – MACIEJ KOPYTEK, E-COMMERCE MANAGER MARKI GATTA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jesteśmy bardzo skupieni na tym, aby zapewnić marce Gatta sukces sprzedaży online. Nasze partnerskie relacje są bardzo udane i obie firmy dokładają starań, aby takie były. Tworzymy jedną drużynę, myśląc o priorytetowych dla marki celach. Tym bardziej cieszymy się, że pierwszy rok współpracy możemy przedstawić jako duży sukces. Partnerzy, którzy rozumieją wzajemnie swój biznes, zawsze osiągają lepsze wyniki – JAROSŁAW AUGUSTYNIAK, KEY ACCOUNT MANAGER W BLUERANK, NADZORUJĄCY REALIZACJĘ PROJEKTU
Współpraca Bluerank i marki Gatta jest kontynuowana, a także planowany jest jej rozwój w przyszłości. Wyniki dają agencji szansę na przedstawienie ofert, dotyczących innych obszarów, takich jak np. ekspansja międzynarodowa. Bluerank od zeszłego roku współtworzy dwa międzynarodowe sojusze: BlueAlliance oraz Dall Int., które umożliwiają klientom agencji rozwój e-usług poza granicami Polski.