Prowly istnieje na rynku od niespełna 2 lat i pomaga budować publikę wokół marki czy firmy. Gwarantuje poprawę organizacji pracy osób i całych zespołów zajmujących się PR-em w firmach poprzez możliwość integracji procesu komunikacji z mediami oraz liderami opinii w jednym, intuicyjnym narzędziu. Głównymi zaletami narzędzia są: zarządzanie bazami kontaktów, tworzenie estetycznych materiałów prasowych i ich dystrybucja oraz zarządzanie biurami prasowymi online (tzw. brand journals) firm czy klientów agencji PR.
Z narzędzia korzysta wiele prestiżowych marek, takich jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także ekspansję międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi klientami z Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Stanów Zjednoczonych. Prowly należy do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).
Zobacz również
– Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR – monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie. Z drugiej strony, jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy, może ją dokładnie przetestować – powiedziała Joanna Drabent, prezes zarządu i współzałożycielka Prowly.
Pozyskane w ten sposób fundusze pomogą polskiemu startupowi przyspieszyć międzynarodową ekspansję i jeszcze szybciej rozwijać produkt. W efekcie pozwoli to wyprzedzać trendy na rynku komunikacyjnym i zyskać znaczną przewagę nad konkurencją. Jest to możliwe dzięki podejściu „smart money” agencji marketingu online Bluerank, która jest jednym z inwestorów. Oprócz zastrzyku finansowego w najbliższych latach zapewni Prowly know-how niezbędne do udoskonalania produktu w zakresie analityki online.
– Strategia rozwoju Prowly.com idealnie wpisuje się w najnowsze trendy w e-marketingu, a szczególnie w Content Marketing. Brand Journale są znakomitym uzupełnieniem oferty dla naszych klientów, a nasze międzynarodowe doświadczenie w e-marketingu podniesie kompetencje zespołu Prowly w tym zakresie i pomoże tym samym w rozwoju biznesu – komentuje Maciej Gałecki, CEO Bluerank.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W 2013 roku Prowly pozyskało pierwszego inwestora – wówczas w pomysł zainwestował inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów. W obecnej rundzie inwestycyjnej, obok Bluerank, spółkę dofinansuje także fundusz Internet Ventures FIZ, którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing