BMW Group partnerem strategicznym kampanii społeczno-edukacyjnej Elektromobilni.pl

BMW Group zostało partnerem strategicznym pierwszej w Polsce kampanii społeczno-edukacyjnej, wspierającej rozwój zrównoważonego transportu. Akcja organizowana jest przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych i ma na celu podnoszenie świadomości polskiego społeczeństwa na temat elektryków.
O autorze
2 min czytania 2020-10-27

W ramach kampanii wystartuje nowy serwis edukacyjny – elektromobilni.pl, który będzie źródłem rzetelnych informacji na temat elektromobilności w Polsce. Dzięki specjalnym narzędziom i kalkulatorom, jego użytkownicy będą w stanie przekonać się, czy samochód z napędem elektrycznym spełnia ich oczekiwania, a następnie podjąć świadomą decyzję o zmianie pojazdu na zelektryfikowany. Na stronie znajdą się m.in. katalog modeli EV dostępnych na polskim rynku, mapa stacji ładowania, czy kalkulator kosztów ładowania.

– Przyszłość samochodów coraz ściślej wiąże się z elektryfikacją, a BMW Group, będąc prekursorem na rynku zrównoważonej mobilności, chce stale przyczyniać się do rozwoju krajowego parku pojazdów elektrycznych. Tym bardziej cieszy nas partnerstwo z PSPA przy kampanii Elektromobilni.pl, dzięki której kierowcy będą mogli zapoznać się z elementarną wiedzą z obszaru elektromobilności i poznać korzyści, jakie – oprócz ograniczenia emisji CO2 – płyną z użytkowania pojazdów zelektryfikowanych. To z kolei przełoży się na podejmowanie przez nich przemyślanych decyzji co do wyboru między autami z silnikami konwencjonalnymi oraz pojazdami zelektryfikowanymi i pozwoli osiągać maksymalną radość z jazdy – mówi Przemysław Konarski, e-Mobility manager, BMW Group Polska

BMW Group cieszy się wyjątkową pozycją w tym segmencie rynku motoryzacyjnego. Firma od lat wyznacza sobie konkretne, ambitne cele w zakresie rozwoju floty pojazdów zelektryfikowanych. Do 2023 r. będzie posiadała w swoim portfolio co najmniej 12 pojazdów typu BEV oraz 13 aut typu PHEV. Obecnie BMW Group oferuje aż 14 pojazdów wykorzystujących napęd elektryczny, a to oznacza najszerszą gamą modelową na rynku. W portfolio znajduje się m.in. BMW i3, które od 2014 r. pozostaje najpopularniejszym kompaktowym samochodem elektrycznym w segmencie premium na świecie. Marka BMW w swojej ofercie ma także bestsellerowe hybrydy plug-in, takie jak BMW serii 5 czy BMW serii 3, cieszące się szerokim uznaniem wśród klientów na polskim rynku. Z kolei marka MINI już od ponad roku oferuje bezemisyjną jazdę dzięki miejskiemu modelowi MINI Cooper SE oraz hybrydzie plug-in MINI Cooper SE Countryman ALL4.

Jednym z celów firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju jest także redukcja emisji CO2 do atmosfery dla całego cyklu życia samochodu. W tym zakresie do 2030 r. emisja na każdy pojazd ma zostać zmniejszona o co najmniej jedną trzecią. Do tego czasu po światowych drogach będzie poruszało się ponad siedem milionów pojazdów zelektryfikowanych BMW Group, a około 2/3 tej liczby będą stanowiły auta w pełni elektryczne. To także przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 z pojazdów – aż o 40% na każdy przejechany kilometr.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj