Bolt na Dzień Kobiet ruszył z nietypową akcją, za pomocą której zwraca uwagę na ważny problem – nierówności płacowej w Polsce. Marka powołała się na najnowszy raport Głównego Urzędu Statystycznego, który wskazał, że miesięczne wynagrodzenie mężczyzn było aż o 19,9% wyższe niż kobiet w 2018 roku.
W związku z tym, marka postanowiła zaoferować swoim klientkom zniżkę w wysokości wspomnianej luki płacowej. Bolt zaznaczył przy tym też, że choć żaden rabat nie rozwiąże problemu, to „budowanie świadomości to pierwszy krok do zmian”.
Zobacz również
Akcja wzbudziła mieszane uczucia wśród internautów. Przedstawicielki płci żeńskiej chwaliły Bolta m.in. za zwrócenie uwagi na ważny problem, natomiast niektórzy mężczyźni wyrazili swoje niezadowolenie z faktu, że zniżka jest kierowana tylko do kobiet, w związku z czym nazwali inicjatywę „dyskryminacyjną”.
zdjęcie: instagram.com/Bolt
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ubiegłym roku berlińskie władze ogłosiły, że mieszkanki Berlina otrzymają zniżkę w wysokości 21% na bilet do metra, podczas gdy mężczyźni zapłacą normalną kwotę. Takie działanie miało na celu zwrócenie uwagi na wciąż istniejące różnice w wynagrodzeniach obu płci.
PS2
Z okazji walentynek Bolt postanowił połączyć to, co jego klienci lubią najbardziej – czyli zniżkowe kody – z akcją na rzecz zwierząt czekających na adopcję. Haczyk był jeden – aby otrzymać rabat, użytkownicy musieli zapoznać się z historiami czworonogów z pewnego warszawskiego schroniska.