Ostatnie odświeżenie wizerunku marki Bolt miało miejsce w 2019 r. Co tym razem uległo zmianie?
Ilustracje
Jednym z najbardziej widocznych nowych elementów jest przejście Bolta z wykorzystania ilustracji 2D na ilustracje 3D. W procesie ich tworzenia Bolt współpracował z ilustratorką Naydine Bosman.



Kolorystyka
Nowa paleta barw została zoptymalizowana tak, aby działała dobrze zarówno w świecie cyfrowym, jak i fizycznym. Teraz odcień zieleni na samochodach Bolt i torbach kurierskich jest identyczny z tym, używanym w aplikacji i na stronie internetowej. Wprowadzony został także ciemniejszy odcień zieleni, aby zapewnić lepszy kontrast i czytelność komunikacji online, zgodnie ze standardami dostępności i inkluzywności.

Typografia
W ramach odświeżenia identyfikacji wizualnej, Bolt zmienił swój font z Euclid na Inter – open-source’owy font, wspierany przez Google, obsługującą ponad 990 języków.

Dźwięk
Bolt nie skupił się wyłącznie na zmianach wizualnych. Marka stworzyła także nową tożsamość dźwiękową, inspirowaną odgłosami miast na całym świecie. Nowa rodzina dźwięków Bolt, nazwana „Qui”, opiera się na takich elementach jak śpiew ptaków, dźwięki silników, odgłosy rozmów i klaksonów, oddając atmosferę, w której miliony użytkowników Bolt poruszają się na co dzień.
Proces rebrandingu – in-house, a nie agencja
Bolt jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm technologicznych w Europie, ale do odświeżenia marki podszedł w niekonwencjonalny sposób. Zamiast korzystać z usług zewnętrznej agencji, cały proces został przeprowadzony przez wewnętrzny zespół kreatywny Bolt.
– Bolt to firma, która z zasady działa oszczędnie. Dlatego całe odświeżenie identyfikacji wizualnej zostało wymyślone, opracowane i wdrożone przez nasz wewnętrzny zespół kreatywny – mówi Kaarel Kala, Head of Brand Design w Bolt.
– Odświeżenie wizerunku to krok, który pozwoli Bolt nie tylko być, ale także wyglądać jak marka, którą zna i z której usług korzysta 200 milionów ludzi. Bolt jest już powszechnie rozpoznawalny w Europie oraz Afryce, a wraz z ekspansją na kolejne rynki w nadchodzących miesiącach i latach, uznaliśmy, że nadszedł czas na nowy wygląd, który będzie odzwierciedlał globalne ambicje naszej firmy – komentuje Kaarel Kala, Head of Brand Design w Bolt.
Zdjęcia: Bolt
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko