Wprowadzenie elektrycznych rowerów do miejskich wypożyczalni Bolt jest elementem realizacji „zielonych porządków”, czyli globalnego Green Planu Bolt, który wystartował w październiku 2019 roku. Green Plan to długoterminowe zobowiązanie platformy do zminimalizowania wpływu Bolt na środowisko naturalne. W ramach planu Bolt zobowiązał się do zrównoważenia wkładu platformy w emisję CO₂ dla europejskiego sektora transportu o co najmniej 5 milionów ton do 2025, zmniejszenie europejskich emisji CO₂ poprzez uruchomienie większej liczby „zielonych przejazdów” dla pasażerów, uruchamianie kolejnych wypożyczalni elektrycznych hulajnóg i wprowadzenie zrównoważonych rozwiązań do swoich biur na całym świecie w 2020 roku.
– W Bolt tworzymy rozwiązania, które pozwalają mieszkańcom miast na tanie, wygodne i szybkie przemieszczanie się, ale dbanie o otaczające nas środowisko naturalne jest równie ważne. Oferowanie różnorodnych opcji transportu w aplikacji Bolt pod jedną marką oznacza, że możemy zachęcić użytkowników do wybierania elektrycznych hulajnóg i rowerów na krótszych trasach. Takie podejście nie tylko jest przyjazne dla środowiska, ale też pozwala uniknąć korków – mówi Valerii Romanov, manager operacyjny odpowiadający za rozwój miejskich wypożyczalni w Bolt.
Zobacz również
Tymczasem w Polsce można już jeździć na nowych hulajnogach Bolt zaprojektowanych przez wewnętrzny zespół inżynierski firmy. Są one niezwykle lekkie, ważą zaledwie 17 kg dzięki wykorzystaniu aluminium. Ich pojemny akumulator pozwala na przejechanie nawet 40 km na jednym ładowaniu. Jednoślad osiąga maksymalną prędkość 25 km/h, przednie i tylne podświetlenie zapewniają bezpieczeństwo podczas korzystania w godzinach późno popołudniowych. Pompowane opony natomiast poprawiają przyczepność do podłoża i płynną jazdę.
– Nowe, współdzielone rowery elektryczne Bolt to także rozwiązanie, które odpowiada na aktualne potrzeby z zakresu społecznego dystansu. Mikro-mobilność powinna być dostępna szczególnie teraz, gdy kolejne obostrzenia są łagodzone. Nasza kultura operacyjna polega na efektywności kosztowej, co oznacza, że możemy utrzymać najniższe ceny za usługi na wszystkich naszych rynkach – dodaje Valerii Romanov.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]