Good Looking Studio, polska firma specjalizująca się w ręcznym malowaniu reklam outdoorowych, murali artystycznych i grafik ściennych, po raz kolejny wykonała nietypowy branding dla marki Red Bull. Tym razem jest to największe logo Red Bull Air Race jakie powstało w historii wszystkich eventów z tej serii. Tegoroczne, rekordowe logo, które zostało namalowane na trawie, ma 132 metry szerokości i 55 metrów długości. Idea malowania tak dużego logo na trawie wiąże się z samą formułą eventu, bo są to wyścigi samolotów i w dużej mierze nagrywane są ze śmigłowców z góry. Pozwala to umieścić bardzo widoczny branding sponsora tytularnego w kadrze ujęć, a malowidło stworzone na trawie gwarantuje unikalną ekspozycję.Red Bull znany jest ze stawiania sobie wysoko poprzeczki i kolejny raz postawił ją też wyżej dla polskich ekspertów od murali.
Malowanie tak gigantycznych rozmiarów logotypu na powierzchni poziomej to duże wyzwanie, bo nie masz szans na obejrzenie postępów w pracy i kontrolowania jej z daleka, tak jak w przypadku pracy na powierzchniach pionowych. Dopiero na koniec dostajesz zdjęcia z helikoptera i widzisz, czy wszystko jest perfekcyjnie – mówi o projekcie Piotr Ruszkowski, Creative Director Good Looking Studio, odpowiedzialny za nadzór nad projektem. O samym procesie tworzenia nietypowego muralu na trawie mówi: Matematyka nie kłamie, a malowanie tego rozmiaru logotypu to praca matematyczno-techniczna. Zużyliśmy 7,5 tony farby na namalowanie logo w tym roku. Robimy to farbami wodnymi, które posiadają certyfikat nieszkodliwości dla środowiska. Bardzo dobra organizacja pracy pozwala nam zrobić taki logotyp ekipa sześciu osób w sześć dni.
Zobacz również
To nie pierwsza realizacji Good Looking Studio dla marki Red Bull i eventu Red Bull Air Race. W 2014 w Gdyni podczas Red Bull Air Race powstało logo o powierzchni ponad 1000m2, rok później w Austrii w Spielberg Red Bull powierzył firmie stworzenie dziesięciokrotnie większego logo. przekraczającego powierzchnię boiska piłkarskiego.
Praca z klientem globalnym jak Red Bull, to dla nas nobilitacja. Zawsze wychodzimy z założenia, że najlepszą referencją jest dobrze wykonana praca. Dzięki temu rozmawiamy już o kolejnych realizacjach. Poza tym, daje to energie i utwierdza wiarę, że jako firma kierujemy się dobrymi wartościami – mówi o współpracy Karol Szufladowicz, współwłaściciel Good Looking Studio.
Mural namalowany na trawie dla międzynarodowego Red Bull’a wpisuje się w ciekawy trend murali tworzonych na nietypowych powierzchniach. Warto wymienić projekty takie, jak realizacja artysty o pseudonimie INSA dla marki Balletines, czyli animowany mural widoczny z kosmosu, który powstał w Brazylii. Ciekawym przykładem wykorzystania nietypowych powierzchni jest również mural namalowany na domach prawie całego meksykańskiego miasteczka oraz CSR – owa akcja firmy Dulux, w której murale ozdobiły fawele w Rio De Janeiro. W Kairze artysta El Seed zamalował ściany ponad 50 budynków, a ogromny obraz układa się w całość widziany jedynie z powietrza. Projekt „Perception” powstał, aby zmienić postrzeganie dzielnicy, która często odbierana jest jako biedna i brudna, pomimo iż posiada zaawansowany system segregacji i recyklingu odpadów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Good Looking Studio jest pierwszą polską firmą, która zrealizowała tak duży międzynarodowy projekt, a jej przedstawiciele mają nadzieję, że to dopiero początek przygody z rekordowymi muralami na nietypowych powierzchniach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing