BrandLift prężnie działa na rynku influencer marketingu, który z roku na rok powiększa się i zyskuje na znaczeniu. Obecnie agencja realizuje wielokanałowe kampanie dla rozpoznawalnych marek. Nowymi klientami BrandLift są Polpharma, USP Zdrowie oraz Hochland. Rozpoczęły się aktywacje dla marek Valbon, Eloderm, Jasnum czy Biotebal.
Wartość rynku marketingu influencerskiego w 2022 roku może wynieść nawet 16,4 miliardów dolarów – wynika z raportu Influencer Marketing Benchmark[1]. To o ponad 2,5 miliarda więcej, niż w roku ubiegłym. W 2020 roku sprzedaż za pośrednictwem social mediów oszacowano na 560 miliardów dolarów. Od tego czasu liczba ta stale rośnie. Wielu konsumentów woli robić zakupy w domu, chociażby korzystając ze swoich telefonów. W rezultacie ocenia się, że wartość sprzedaży poprzez media społecznościowe osiągnie 958 miliardów dolarów w 2022 roku.
Zobacz również
Raport zwraca także uwagę na fakt, że pandemia COVID 19 nie miała żadnego negatywnego wpływu na tą gałąź rynku. Wręcz przeciwnie – niektóre platformy, takie jak TikTok jeszcze zwiększyły swoje zasięgi. Z badania wynika także, że najczęściej (szczególnie w przypadku Instagrama i TikToka) odbiorcami kampanii z wykorzystaniem ambasadorów marek są kobiety w wieku 18-24 i 25-34 – odpowiednio ponad 17% i 26%. Pomimo tego, że większość badanych respondentów pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, podobne trendy możemy zaobserwować w innych krajach, również w Polsce.
Przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z istotności wybierania takiej formy komunikacji z odbiorcami i promowania swoich produktów w social mediach. Z tego powodu do współpracy wybierają wyspecjalizowane w tym zakresie agencie marketingowe. Jedną z nich jest BrandLift, która nie tylko obsługuje duże marki, ale także oferuje im autorską platformę technologiczną. Dzięki niej klient może nadzorować realizację kampanii oraz weryfikować wybranych influencerów pod kątem jakości i optymalizacji zasięgów – tłumaczy Karina Hertel, partner zarządzający agencji marketingu influencerskiego BrandLift.
Obecnie BrandLift rozpoczął współpracę z Valbon, Jasnum, Eloderm i Biotebal, które swoje kampanie kierują do kobiet.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Valbon – francuski styl
BrandLift wraz z Valbon, producentem oryginalnych francuskich serów realizuje kampanię Valbon_francuskiStyl, skierowaną do kobiet w wieku 25-55 lat. Celem tych działań jest prezentacja produktów przeplatana zabawą z modą, z której również słynie Francja, a także przybliżenie historii marki i informacji na jej temat. Do kampanii prowadzonej na Instagramie (posty oraz storisy) zostały zaproszone popularne influencerki idealnie wpasowujące się swoją działalnością w założenia projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podróżowanie przez smaki to kierunek komunikacji, który promuje produkty. Pragniemy zainspirować konsumentki do stworzenia „francuskiej szafy” – zestawu ponadczasowych i dobrych jakościowo ubrań – aby wykreować coś w uniwersalnym paryskim stylu. Tak samo jest z Valbon, potrzeba tylko jednego opakowania, aby stworzyć okazję do cieszenia się jego smakiem. Francja inspiruje nie tylko elegancją i szykiem, ale również wyśmienitymi serami i to chcemy wyraźnie zaakcentować – dodaje Karina Hertel.
Eloderm – dla matki i dziecka
Nowym klientem BrandLift z kategorii farmaceutycznej została Polpharma. Obecnie agencja pracuje nad kampanią dla marki Eloderm. Projekt pt. „Dbaj o swoją wrażliwość” to wdzięczna kreacja skupiająca się na atutach produktów dbających o skórę matek i dzieci. Kampania wspierana przez uznane influencerki odnajdujące się w tematyce parentingowej, to także świetna okazja do pochwalenia się swoimi pociechami. Odpowiednia realizacja założonych działań wywołuje bardzo dużo pozytywnych komentarzy oraz wysoki współczynnik zaangażowania w kampanię.
Biotebal PLUS – by zadbać o siebie
Agencja BrandLift współpracuje z Polpharmą także przy okazji innego produktu – Biotebal PLUS, który wspiera dobrą kondycję włosów, skóry i paznokci. Kampania skierowana do kobiet bez względu na wiek mówi o ich potrzebach oraz pokazuje korzyści wynikające ze stosowania preparatu, które zostały potwierdzone badaniami.
Jasnum – warsztaty dla dojrzałych kobiet
Wartą podkreślenia współpracą są także działania podejmowane wraz z USP Zdrowie. BrandLift prowadzi kampanię produktu Jasnum – preparatu na łagodzenie objawów menopauzy. By zachęcić do rozmowy o tym okresie w życiu kobiety, agencja m.in. zorganizowała dla marki warsztaty, na które zostały zaproszone influencerki wraz ze swoimi mamami. Podczas zajęć ambasadorki marki miały okazję wziąć udział w warsztatach z ekspertami: psycholożką czy urofizjoterapeutką. Cykl spotkań okazał się dużym sukcesem, budując zarówno wśród zaproszonych influencerek, jak i ich odbiorców świadomość na temat menopauzy oraz możliwości ograniczania jej symptomów.