Prowadzone działania targetowane są do grupy wiekowej 20-35 lat. Mają na celu wyjaśnienie zasad działania platformy wymiany walut jaką jest Walutomat.pl i realizowane są przy współpracy z vlogerami: Krzysztofem Gonciarzem, Jackiem Gadzinowskim oraz kanałem „5 sposób na”. Jest to pierwsza kampania YouTube prowadzonaprzez firmę z tej branży w Polsce.
Działania promocyjne przygotowane przez BrandTube skupiać się będą na podkreśleniu głównych cech serwisu, przez działania wizerunkowe prowadzone z vlogerami. Ich dobór ma zapewnić dotarcie do osób zainteresowanych podróżami, finansami i ogólnymi tematami lifestyle. Łączny zasięg kanałów vlogerów biorących udział w kampanii wynosi ok. 1,5 miliona widzów.
Zobacz również
Dodatkowo, BrandTube odpowiada za przeprowadzenie kampanii zasięgowej dla Walutomat.pl. Działania odsłonowe prowadzane są w modelu TrueView:In stream orazIn display, kierując widzów do filmów produktowych na kanale YouTube marki Walutomat.pl, które mówią o korzyściach oraz wskazują grupy docelowe produktu (podróżnicy, kredytowcy, małe i średnie przedsiębiorstwa).
„Przy okazji odsłony nowego serwisu, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie dużej kampanii promującej wprowadzone zmiany oraz tłumaczące użytkownikom zasady działania www.walutomat.pl. Za pośrednictwem wyselekcjonowanych vlogerów chcemy pokazać unikalne cechy naszego produktu – niską opłatę transakcyjną 0,2%, dostępność 24h, prostotę użytkowania i szybkość wymiany walut. Jestem przekonana, że sposób prezentacji tych wartości będziedla widza atrakcyjny i dostarczy mu pożytecznych informacji, w przystępnej dla niego formie” – podsumowuje Magdalena Gołębiewska, Marketing Manager, Walutomat.pl
Każdy z vlogerów biorących udział w kampanii przygotowuje odcinek dedykowany marce. Kluczowe funkcje serwisu Walutomat.pl we własny, unikalny sposób zaprezentują Gonciarz oraz Gadzinowski. Materiały do ich produkcji realizowane były za granicą – „7 walut świata” to podsumowanie podróży Gadzinowskiego z ostatniego roku, obejmujące podróże po 7 różnych krajach, natomiast materiał Gonciarza nagrywany był głównie w Chicago. Vloger wcielił się w nim w rolę znanego internautom przedsiębiorcy. Opowiedział jak wygląda dzisiejszy świat wymiany walut i jak efektywnie wymieniać waluty. „5 sposobów na” przygotują z kolei odcinek poświęcony w całości oszczędzaniu.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Wszystkie odcinki przygotowane zostały w lekki, humorystyczny a tym samym przystępny sposób. Taka forma komunikacji usługi finansowej to element nowej strategii marki Walutomat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Z naszych badań wynika, że Polacy postrzegają onlinowe usługi finansowe jako trudne. Chcemy przełamać takie myślenie i stąd silny nacisk na działania edukacyjne, jednak podane w bardzo humorystyczny i lekki sposób” – wyjaśnia Magdalena Gołębiewska. – „Przyjęcie lekkiego podejścia w komunikacji wymiany walut pozwoli użytkownikom zrozumieć łatwość i przyjazność takich narzędzi jak nasz serwis. Dodatkowo, informacje podawane przez znanych vlogerów zwiększają wiarygodność komunikatów” – dodaje Gołębiewska, Marketing Manager Walutomat.pl.
Współpraca z vlogerami oparta jest nie tylko na filmach edukacyjnych, ale również na interakcji pomiędzy poszczególnymi kanałami. „Skuteczność kampanii wzmocniliśmy przez wzajemne crossowanie się ruchu pomiędzy kanałami – Jacek Gadzinowski wystąpi w odcinku „5 sposobów na”. Ten, pozornie niewielki zabieg, zapewni zainteresowanie widzów, skutecznie zwiększając zasięg działań”- mówi Inez Białobrzeska, CEO w BrandTube.
Kampania promująca ofertę walutomat.pl ruszyła 25 września.