Branża e-papierosów rusza z kampanią #ZEROKOMPROMISÓW

„Nie sprzedajemy wyrobów nikotynowych nieletnim” – pod takim hasłem eSmoking World rozpoczyna kampanię #ZEROKOMPROMISÓW, której celem jest uświadomienie opinii publicznej, jak ważne jest efektywne przestrzeganie przez sprzedawców ustawowego zakazu sprzedaży wyrobów nikotynowych nieletnim.
O autorze
1 min czytania 2020-09-10

Kampania ma być apelem do wszystkich przedsiębiorców oraz ich pracowników oferujących w sprzedaży wyroby nowatorskie i e-papierosy, by działali odpowiedzialne i nie sprzedawali osobom nieletnim e-papierosów, podgrzewaczy, płynów i wszelkich akcesoriów służących do wapowania. Co więcej, kampania ma budować świadomość wśród tych osób – jak bardzo istotna jest świadoma odmowa dokonania transakcji z naruszeniem prawa. Misją organizatora kampanii – należącej do BAT sieci eSmoking World, jest wzmocnienie przekonania wśród sprzedawców sieci, że zarówno e-papierosy, jak i pozostałe wyroby o tzw. obniżonym ryzyku, zawierające nikotynę, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych palaczy. Co istotne, handlowcy mieliby również nie sprzedawać wyrobów nikotynowych dorosłym, jeżeli zachodzi jakiekolwiek podejrzenie, że za ich pośrednictwem skorzystałyby z nich osoby nieletnie.

– Nasze produkty dostępne są w ok. 600 punktach sprzedaży oraz 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. Postanowiliśmy rozpocząć kampanię, która wzmocni odpowiedzialne zachowania wszystkich tych, którzy zajmują się sprzedażą wyrobów nikotynowych. W DNA naszej firmy wpisana jest odpowiedzialność i przestrzeganie obowiązującego prawa. Chcemy, by nasi pracownicy, ale również partnerzy biznesowi podzielali te wartości. Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest w pierwszej kolejności jakikolwiek dostęp osób nieletnich do nikotyny – mówi Steven Harvie, general manager British American Tobacco na Polskę i kraje bałtyckie.

W ramach pierwszego etapu kampanii eSmoking World przeprowadzi cykl szkoleń dla doradców klienta i rozpowszechni materiały edukacyjne dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów nikotynowych o potencjalnie obniżonym ryzyku. We wszystkich miejscach, gdzie oferowane są produkty eSmoking World, pojawią się plakaty z informacją o kampanii. Kampania zostanie wsparta szeroką komunikacją w mediach ogólnopolskich i social mediach.

Kampania uwzględnia apel zawarty w Kodeksie Dobrych Praktyk Vaping Association Polska, o przestrzeganie zakazu sprzedaży wyrobów nikotynowych osobom poniżej 18 roku życia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jesteśmy otwarci na dialog ze wszystkimi podmiotami, które wraz z nami zechcą działać na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na rynku i przeciwdziałania zjawisku użytkowania e-papierosów przez nieletnich – mówi Piotr Zieliński, prezes Vaping Association Polska.

Dlatego też długofalowym celem organizatora jest na dalszym etapie włączenie do kampanii pod spójnym hasłem #ZEROKOMPROMISÓW całej branży tytoniowej, producentów płynów i wszystkich sprzedawców (także dużych sieci handlowych) oraz wszystkich instytucji administracji publicznej, po to, by skutecznie eliminować sprzeczne z prawem praktyki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się