BRITA uruchomiła specjalną platformę #FiltrujemyDlaBałtyku i kontynuuje program, którego celem jest ograniczenie ilości plastikowych śmieci w Bałtyku. Marka idzie o krok dalej w swoich działaniach i startuje z akcją skierowaną do nauczycieli i rodziców. Bohaterką akcji jest foczka adoptowana przez markę BRITA we współpracy z Fokarium Stacji Morskiej im. Prof. Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu, której nadano imię Britka.
Do dziś na całym świecie pojawiło się już 9,1 mld ton plastiku, a tylko 9% trafiło do recyklingu. Szacuje się, że nawet 15 milionów ton plastiku trafia rocznie do mórz i oceanów. Bałtyk nie jest wolny od problemów, z którymi boryka się Morze Śródziemne czy Ocean Spokojny, a jest tak blisko nas. Dlatego należy o niego zadbać, bo sam się nie obroni. BRITA jako marka odpowiedzialna społecznie postanowiła odpowiedzieć na te potrzeby między innymi rozwijając akcję #FiltrujemyDlaBałtyku,której częścią jest program edukacyjny skierowany dla dzieci w wieku szkolnym.
Zobacz również
– Chcemy przysłużyć się Bałtykowi nie tylko przez produkty, ale również przez edukację na temat naszego morza. Dlatego uruchomiliśmy program #FiltrujemyDlaBałtyku który umożliwia prowadzenie działań równolegle na kilku płaszczyznach – mówi Maja Kulikowska marketing manager z BRITA Polska. – Zależy nam, by jak najszybciej i najskuteczniej ograniczyć ilość plastiku trafiającego do śmieci. Akcja edukacyjna skierowana jest do dzieci w wieku szkolnym, ponieważ jesteśmy przekonani, że jeśli naprawdę ma się coś zmienić – to trzeba zacząć edukację od najmłodszych lat. Wierzymy we wrażliwość, empatię i otwartość dzieci, dlatego między innymi bohaterką naszego programu jest sympatyczna foczka, którą adoptowaliśmy, i, która będzie swoistym przewodnikiem po świecie ekologii. Chcemy pokazać dzieciom, jak ogromny wpływ na świat mają ich codzienne wybory i zachowania. A jeśli nauczą się dbać o Bałtyk, będą wiedziały, jak w przyszłości dbać o resztę świata. Jeżeli nauczą się dbać o Bałtyk, one i ich dzieci będą mogły cieszyć się jego pięknem przez wiele kolejnych lat. – dodaje Maja Kulikowska z BRITA Polska.
Produkty BRITY służą do filtrowania wody z kranu, dzięki czemu zmniejszają liczbę zużywanych jednorazowych plastikowych butelek, a im mniej zużytych butelek, tym mniej trafia ich do kosza, na wysypiska, czy nawet do lasów, na ulice, na plaże a potem także do Bałtyku. W DNA marki BRITA wpisana jest dbałość o środowisko naturalne. Dlatego BRITA podjęła szereg działań mających na celu ochronę planety i edukację ekologiczną.
We współpracy ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego BRITA adoptowała i wsparła rehabilitację foczki – Britki, która już od maja pływa zdrowa u wybrzeży Skandynawii i Niemczech, a dzięki nadajnikowi możemy TUTAJ obserwować jak radzi sobie z powrotem do środowiska naturalnego. BRITA wspólnie ze Stacją Morską odkrywa przed dziećmi świat bałtyckiej fauny i flory, opowiadając o jego potrzebach i problemach, z którymi boryka się na co dzień.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ramach programu #FiltrujemyDlaBałtyku powstały interaktywne scenariusze lekcji dla nauczycieli z podziałem na różne grupy wiekowe, a także materiały wspierające dla rodziców do wspólnych zabaw w domu oraz pakiet materiałów multimedialnych: animacja z Britką w roli głównej, spoty video z prawdziwymi fokami z Stacji Morskiej w Helu „Dzień z życia Britki”, a także specjalne lekcje video o fokach i mikroplastiku. Wszystkie materiały dostępne są na www.filtrujemydlabaltyku.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Program #FiltrujemyDlaBałtyku zostanie wsparty komunikacyjnie kampanią telewizyjną, displayową na wybranych edukacyjnych platformach i portalach branżowych kampanią w social mediach. Do szkół, dyrektorów i nauczycieli w całej Polsce skierowane zostanie zaproszenie do akcji w formie mailingu. Dodatkowo akcję wspiera grupa wybranych influencerów związanych z tematyką ekologii i świadomego stylu życia. Za koncepcję projektu, rozwój aktualnej platformy komunikacji marki Brita oraz koordynację współpracy ze Stacją Morską odpowiada agencja Freundschaft (dawniej: Scholz&Friends Warszawa | Grupa S/F).