Plany na 2017 r. zakładają m.in. ustanowienie nowego rekordu produkcji i zbliżenie się do pułapu 20 tys. hektolitrów wyprodukowanego piwa oraz rozpoczęcie budowania sieci pubów patronackich, na zasadach franczyzowych.
Inwestycje w modernizację browaru podjęte w 2015, zaowocowały już w 2016 i jesteśmy też gotowi do dalszego szybkiego zwiększania mocy produkcyjnej w kolejnych latach – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer.
Zobacz również
Dobry rok 2016 dla browaru to przede wszystkim efekt dalszej rozbudowy sieci sprzedaży oraz wprowadzenia na rynek szeregu piwnych nowości, znacznie urozmaicających ofertę browaru.
– Jeszcze w 2015 r. zdecydowaliśmy się na produkcję piw lokalnych, a w 2016 r. znacznie ich ofertę rozszerzyliśmy. Od lat obserwowaliśmy, że podobnie jak wcześniej w Czechach, tak i w Polsce coraz mocniej rozwija się lokalny patriotyzm jeśli chodzi o marki i produkty. W Czechach lokalne piwa dominują w punktach sprzedaży w danym regionie, a pozostałe marki, ogólnokrajowe czy globalne, są jedynie dodatkiem. Naszym zdaniem to zjawisko jest wreszcie coraz mocniejsze i w Polsce – mówi Andrej Chovanec,
W 2015 r. Pilsweizer rozpoczął linię piw lokalnych (górskich) od piw: Zakopiańczyk, Piwniczańskie, Sądeckie i Zakopiańczyk Miód Malina. W 2016 r. dołączyły do nich nowości takie jak: Gorlickie, Podhalańskie Wartkie i Muszyńskie Zamkowe. Rok 2016 był również owocny dla Pilsweizera jeśli chodzi o nowości wśród piw ogólnopolskich – na początku roku do sprzedaży weszło piwo Andy’s ESB, latem – Czechosłowackie, a już na przełomie 2016 i 2017 r. – Porter Galicyjski (ciemne piwo z gatunku porter bałtycki).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak wyjaśnia Andrej Chovanec wprowadzenie tych nowych piw, z których każde stanowi ciekawą propozycję znacznie poszerzającą paletę smakową browaru Pilsweizer, bardzo pozytywnie wpłynęło na sprzedaż w 2016 r. Nie bez znaczenia jest też ciągły rozwój sieci dystrybucyjnej w całej Polsce, zarówno w dużych miastach, jak i w trochę mniejszych.
– Regularnie nawiązujemy współpracę z kolejnymi piwnymi hurtowniami, a obecnie prowadzimy także rozmowy o rozpoczęciu sprzedaży w kilku czołowych sieciach supermarketów, co powinno dać kolejny impuls do mocnych wzrostów sprzedaży w nowym roku. Planujemy w 2017 r. także wprowadzenie kilku nowych piw, będziemy m.in. kontynuować rozwój linii piw lokalnych związanych z konkretnymi miejscowościami, ale mamy także pomysły na ciekawe piwa skierowane na rynek ogólnopolski. Na przykład latem chcielibyśmy po raz pierwszy uwarzyć piwo pszeniczne, ale oczywiście w duchu naszego browaru, czyli raczej nie będziemy chcieli porównywać się z niemieckim Weizenem czy belgijskim Witbierem, tylko wrócimy do historycznych korzeni tego gatunku, kiedy warzono takie piwa wyłącznie z pszenicy, a nie z pszenicy i jęczmienia – zapowiada Dyrektor Marketingu Browaru Pilsweizer.
Wśród priorytetowych planów Browaru Pilsweizer na 2017 r. jest także wprowadzenie do sprzedaży lanego piwa pasteryzowanego i mocniejsze „zaatakowanie” segmentu gastronomicznego (HoReCA). – Od lat współpracujemy z branżą HoReCa, jednak w 2017 r. chcemy się skoncentrować przede wszystkim na wzmocnieniu tego kanału sprzedaży, co będzie możliwe m.in. dzięki inwestycjom w technologie do przepływowego pasteryzowania piwa, które będzie w kegach dostarczane do tego typu odbiorców. Do tej pory w kegach sprzedawaliśmy wyłącznie lane piwo niepasteryzowane, co oznaczało, że miało krótką przydatność do spożycia, co wykluczało jego dystrybucję ogólnopolską. Teraz zamierzamy w tym segmencie powalczyć mocniej, także ogólnopolsko, przede wszystkim w dużych miastach i ośrodkach turystycznych. Wszędzie tam będziemy szukać odbiorców, którzy będą chcieli wyróżnić się na tle konkurencji prawdziwym piwem z regionalnego browaru – dodaje Chovanec.
Na pierwszy kwartał 2017 r. browar planuje także oficjalne otwarcie pierwszego pubu patronackiego, w Rzeszowie, pod nazwą „Piwnica Pilsweizera”. Lokal ma się charakteryzować klimatem typowej czeskiej piwiarni (czyli „piwnicy”), m.in. drewnianymi siedzeniami na beczkach i ławach, starymi zdjęciami browaru Pilsweizer, piwnymi przekąskami i piwnymi koktajlami.
Będzie to pierwszy lokal patronacki Pilsweizera, otwarty na zasadach franczyzowych. Docelowo Browar Pilsweizer planuje stworzenie sieci takich piwiarni w dużych miastach w całym kraju.
Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa. Browar Pilsweizer jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).