Budowanie świadomości marki poprzez zaangażowanie w sport. Case study: Piłkarska kampania producenta smartfonów

Budowanie świadomości marki poprzez zaangażowanie w sport.   Case study: Piłkarska kampania producenta smartfonów
O autorze
4 min czytania 2023-07-03

Sportowe emocje najlepiej przeżywać w gronie znajomych, dlatego OPPO, wraz z adidas oraz Meczyki.pl, w swoją najnowszą kampanię zaangażowało fanów piłki nożnej, czego kulminacją było wspólne oglądanie finałowego meczu Ligi Mistrzów UEFA 2022/2023. Kampania dobiegła końca, więc dzisiaj podsumujemy jej przebieg.

Wielkie emocje w finale Ligi Mistrzów UFEA za nami. By wspólne celebrować piłkarskie święto, OPPO, adidas i Meczyki.pl, zaprosili miłośników piłki nożnej do Brand Center Warsaw, by razem obejrzeć mecz pomiędzy Manchester City a Inter Mediolan. Wydarzenie to odbyło się w ramach najnowszej kampanii piłkarskiej OPPO, producenta smartfonów oraz urządzeń IoT, oficjalnego partnera Ligi Mistrzów UEFA, który w swoich działaniach chętnie łączy nowe technologie ze sportem. W jaki sposób?

OPPO angażuje się w sport, realizując tym samym swój cel biznesowy 

Sponsoring sportowy to część strategii biznesowej marki OPPO, która niezwykle uważnie wybiera partnerów. Jak mówi Robert Sierpiński, PR Manager w OPPO: Każda współpraca, w którą angażujemy się jako marka, niezależnie czy jest ona biznesowa czy sportowa, jest odzwierciedleniem naszych wartości i misji. Dzięki temu jesteśmy autentyczni, co doceniają nasi klienci. Do partnerstwa z międzynarodową organizacją piłkarską UEFA w szczególności przekonało nas jej motto: The best of the best, które mocno współgra z naszym mottem: Inspiration Ahead. Zarówno w świecie technologii, jak i na boisku piłkarskim, sukces wymaga niesztampowego myślenia, wielu poświęceń i stawiania czoła nie tylko wyzwaniom, ale również wyznaczania sobie ambitnych celów. 

OPPO od 2022 roku współpracuje z UEFA w ramach najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich w Europie – Ligi Mistrzów UEFA, ale również Superpucharu Europy UEFA, Ligi Mistrzów Futsalu UEFA oraz Ligi Młodzieżowej UEFA. Poprzez zaangażowanie w sport – piłkę nożną, ale również tenis czy krykieta – firma tworzy silną sportową społeczność, która wspólnie przeżywa i dzieli się emocjami za pomocą technologii. Zeszłoroczną piłkarską kampanię OPPO, w ramach której producent m.in. zorganizował „domówkę” dla mediów na Dachu Towarzyskim w Warszawie, opisywaliśmy na łamach naszego portalu, możecie o niej przeczytać tutaj. Powstała ona wspólnie z adidas. W tym roku marki ponownie połączyły siły, tym razem zapraszając do współpracy portal sportowy Meczyki.pl. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

OPPO jest oficjalnym partnerem Ligi Mistrzów UEFA

Słuchaj podcastu NowyMarketing

OPPO, adidas i Meczyki.pl we wspólnej kampanii piłkarskiej

Marki: OPPO, adidas i Meczyki.pl połączyły siły i zorganizowały lokalny konkurs, w którym do wygrania był udział we wspólnym oglądaniu finałowego meczu Ligi Mistrzów UEFA 2022/2023 w Brand Center Warsaw (Domy Towarowe Wars Sawa Junior w Warszawie), czyli największym, 3-piętrowym, sklepie adidas w tej części Europy, w którym marka ta podkreśla wartości przez nią reprezentowane – sport, lifestyle, kulturę, inkluzywność i zrównoważony rozwój. Aby wziąć w nim udział, internauci musieli pobrać aplikację adidas adiClub, a następnie wybrać jeden finał Ligi Mistrzów i napisać dlaczego zapadł im najbardziej w pamięć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ostatecznie w zabawie wzięło udział ponad 300 osób, a 60 z nich, które udzieliło najciekawszych odpowiedzi, wygrało podwójne zaproszenie na warszawski event. Konkurs był komunikowany na stronie Meczyki.pl, w ich mediach społecznościowych oraz poprzez biuro prasowe OPPO. Co więcej, w Brand Center Warsaw została umieszczona gablota z oficjalnym smartfonem Ligi Mistrzów UEFA 2022/2023 – OPPO Find N2 Flip, na której znalazły się informację o konkursie. 

Gablota z OPPO Find N2 Flip w Brand Center Warsaw

 

OPPO Find N2 Flip – oficjalny smartfon Ligi Mistrzów UEFA

Łącznie, 10 czerwca br., na wydarzeniu pojawiło się ponad 100 gości, którzy na wejściu otrzymywali od organizatorów koszulkę marki adidas brandowaną datą wydarzenia. Podsumowujące wideo możecie zobaczyć na oficjalnym Instagramie OPPO. Wśród zaproszonych byli również eksperci i ambasadorzy portalu Meczyki.pl: Tomasz Włodarczyk, Mateusz Święcicki, Sebastian Mila i Maciej Łuczak oraz ambasadorzy marki adidas, młodzi piłkarze Michał i Miłosz Żuk. Eksperci na żywo prowadzili studio przedmeczowe i pomeczowe, w ramach których łączyli się z Samuelem Szczygielskim – dziennikarzem Meczyki.pl i specjalnym wysłannikiem OPPO obecnym na Stadionie Olimpijskim im. Atatürka w Stambule, skąd na gorąco dzielił się swoim spostrzeżeniami.

W wydarzeniu wzięli udział eksperci Meczyki.pl

Studio prowadzone przez ekspertów Meczyki.pl w Brand Center Warsaw

Bannery przygotowane na potrzeby wydarzenia były wyświetlane na ekranach w Brand Center Warsaw  

Dziennikarz Meczyki.pl przygotował również wideo zza kulis finału w Stambule, podczas którego nagrywał ujęcia za pomocą OPPO Find N2 Flip. Materiał miał swoją premierą na kanale YouTube Meczyki oraz na playerze portalu Meczyki.pl w sekcji NEWS. Łącznie zostało wyświetlone ponad 1 186 000 razy. 

Zakulisowy materiał przygotowany przez Meczyki.pl

Zakulisowy materiał przygotowany przez Meczyki.pl

W ramach studia przedmeczowego zorganizowany został konkurs, w którym do wygrania był oficjalny smartfon Ligi Mistrzów UEFA 2022/2023. Zwycięzca najdokładniej wytypował ostateczny wynik meczu. 

W trakcie meczu eksperci na żywo komentowali wydarzenia z boiska, w międzyczasie odpowiadając również na pytania zgromadzonych gości. Nieobecni na wydarzeniu, mogli śledzić transmisję online na kanale YouTube Meczyki, który obecnie subskrybuje 129 000 osób. W połączeniu z playerem portalu Meczyki.pl pełną transmisję lub jej fragmenty wyświetlono ponad 742 000 razy. Dodatkowo portal sportowy promował materiał wideo w swoich mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, gdzie dotarł do ponad 432 000 osób.

Komentarz na żywo ekspertów Meczyki.pl

Współpraca z Meczyki.pl owocowała łącznie w ponad 6 000 000 wyświetleń na YouTube, playerze Meczyki.pl, ponad 662 000 dotarciem w mediach społecznościowych oraz w kampanii display z wynikiem 3 000 194 odsłon.

Wsparcie marketingowe i PR-owe kampanii 

Poza Samuelem Szczygielskim z Meczyki.pl, OPPO zaprosiło na mecz również @spanievwanie, czyli parę twórców internetowych, którzy na wiosnę tego roku wzięli udział w kampanii składanego smartfona OPPO Find N2 Flip. Będąc w Turcji nakręcili relację zarówno na swoje media społecznościowe, jak i OPPO, nie kryjąc swojego zachwytu miastem, jak i finałowymi rozgrywkami. Wideo stworzone przez Alicję i Proziego możecie obejrzeć tutaj.

@spaniewvanie zostali zaproszeni przez OPPO na mecz finałowy Ligi Mistrzów UEFA

Dodatkowo dział digital zadbał o odpowiednią promocję Ligi Mistrzów UEFA, a tym samym również oficjalnego smartfona tegorocznych rozgrywek. Jej narracja brzmiała: Z #OPPOFindN2Flip możesz oglądać Ligę Mistrzów wszędzie. Z OPPO przenieśliśmy się na przystanek autobusowy, do auli uniwersyteckiej, kawiarni, przytulnego mieszkania czy klubu. Serię wideo możecie zobaczyć w mediach społecznościowych marki (wideo no. 1wideo no. 2wideo no. 3wideo no. 4wideo no. 5). Łącznie wideo osiągnęło około 400 tysięcy wyświetleń. Za koncept kreatywny, produkcję i działania w social media odpowiadało House of Hype/SoMe Creative.

Z #OPPOFindN2Flip możesz oglądać Ligę Mistrzów wszędzie

Kampania OPPO miała również PR-owe wsparcie, w ramach którego do mediów został wysłany komunikat na temat wspólnych działań z adidas i Meczyki.pl. Dodatkowo, aby zaangażować dziennikarzy, producent zaprosił ich na wspólne przeżywanie sportowych emocji podczas spotkania finałowego. Był to kulminacyjny moment całej kampanii. Za PR odpowiadało 24/7Communication.

OPPO konsekwentnie buduje społeczność wspólnie przeżywającą sportowe emocje

OPPO, łącząc świat nowych technologii i sportu, poprzez nawiązywanie współprac sportowych, jak i realizowanie szeroko zakrojonych kampanii piłkarskich konsekwentnie tworzy silną społeczność, która wspólnie przeżywa i dzieli się emocjami za pomocą technologii. A wszystko to w myśl swojej dewizy Technology for Mankind – Kindness for the World. Ponadto lokalne działania z dziedziny sportu pozwalają marce mocniej zaistnieć w świadomości kibiców piłki nożnej oraz polskich dziennikarzy. Z końcem 2022 roku aż 70 procent Polaków kojarzyło markę OPPO, a trzeba wspomnieć, że producent jest obecny w naszym kraju zaledwie od 2019 roku. Zapewne w kolejnych latach możemy spodziewać się dalszego wzrostu, tym bardziej, że firma planuje ciekawe premiery – a najbliższa już niedługo!

Artykuł reklamowy powstał we współpracy z marką OPPO.