>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu
Zobacz również
O marce HERSEASONS opowiada Ines Lulkowska, właścicielka brandu.
Na początek trochę o historii marki HERSEASONS – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?
HERSEASONS to młoda marka, bo pierwsza kolekcja powstała na wiosnę-lato 2019 roku. Wystartowaliśmy z premierową kampanią na Vogue Polska. Nasze pierwsze kroki na rynku mody były przemyślane. Od razu celowaliśmy też w znane influencerki i gwiazdy. Nasze ubrania noszą m.in.: Maffashion, Horkruks, Ewa Chodakowska, Sara Boruc czy Maja Malnar.
Największym wyzwaniem były dla nas pierwsze miesiące pandemii. Jak wiele polskich marek obawialiśmy się drastycznego spadku sprzedaży. Akurat w tym czasie planowaliśmy wprowadzenie nowej kolekcji na wiosnę-lato 2020. Z premierą czekaliśmy aż do sierpnia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W jaki sposób powstała marka HERSEASONS?
Mam to szczęście, że piękno jest ściśle związane z wykonywanym przeze mnie zawodem – jestem architektem wnętrz. Od kiedy pamiętam, mam silną potrzebę kreacji. Moją pasją jest wytwarzanie różnorodnych form projektowych i design w każdej postaci. Fascynują mnie piękno i cenne przedmioty, a każdej materii staram się nadać wartości estetyczne.
Chciałabym spełniać się w różnych dziedzinach wizualnych – nic więc dziwnego, że zajęłam się również modą, to – zaraz obok architektury – moje ulubione pole rozwoju. Decyzję o powołaniu marki do życia podjęłam równolegle z założeniem studia architektonicznego. W 2019 roku postanowiłam otworzyć sklep online HS.
Jakimi wartościami kierowałaś się przy budowie marki?
Mam wrażenie, że w dobie panującego konsumpcjonizmu i królujących sieciówek klient zapomina, czym tak naprawdę jest jakościowy element garderoby. Projektowane przeze mnie wnętrza apartamentów, wypełnione cennymi przedmiotami, czy sukienka, którą wkładam na wyjątkowe okazje łączy jedno – szlachetne materiały i ponadczasowe rozwiązania. Doskonale wiem, jak zgubne bywa podążanie za trendami.
Czasem jednak zdajemy sobie sprawę, czym jest szlachetny materiał czy dobra konstrukcja. Wynika to z pewnej dojrzałości. Ja poszłam krok naprzód. Zawsze stawiałam na jeden drogocenny przedmiot w garderobie, który długo mnie cieszył, ale brakowało mi czegoś, co jestem w stanie wykorzystać na różne sposoby. Stąd pomysł na tworzenie sukienek, które są w stanie przybrać postać kilku różnych. Tym sposobem, posiadając jedną sukienkę z jedwabiu najwyższej jakości i konstrukcji pozwalającej na jej przeobrażanie, jesteśmy w stanie uzyskać kilka różniących się od siebie modeli. To świadoma inwestycja i przejaw mody inteligentnej oraz oszczędnej.
Kim jest klientka marki HERSEASONS?
Kobieta HS to kobieta ceniąca jakość, a zarazem użyteczność przedmiotów, w które inwestuje. To kobieta, która zdaje sobie sprawę z istoty wyboru i sama lubi podejmować decyzje. Raz jest mocna i charakterna, a innym razem delikatna i subtelna. To każda z nas, w której drzemią tak różne od siebie natury. HS pozwala je wydobyć.
Co charakteryzuje markę HERSEASONS?
HS powstała jako alternatywa dla ślepo podążających za trendami sieciówek i fast fashion. Od początku zakładałam luksusową modę szytą z satyny jedwabnej – jako główny materiał – oraz ponadczasowymi krojami.
Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki?
Założeniem marki jest tworzenie inteligentnej, pięknej i wyjątkowej mody. Mody, która ma przypomnieć kobiecie o wartościach noszenia jakościowych tkanin i rzetelnej konstrukcji. Ubrania z naszą metką to inwestycja na lata. Te elementy chcemy przekazywać w naszej komunikacji i tworzyć jej spójny wizerunek.
Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie markę HERSEASONS?
Korzystamy głównie z promocji w social mediach: Facebook, Instagram. Zauważaliśmy, że coraz większą rolę odgrywa też Instagram Stories. Tworzenie spójnego i pięknego contentu to ważny aspekt komunikacji naszej marki.
Stawiamy też na przemyślane kampanie promujące nasze nowe kolekcje.
Współpracujemy z prasą i portalami oraz influencerami w Polsce i zagranicą. Są oni nieodłącznym elementem sprzedażowym marki i wsparciem wizerunkowym.
Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?
Ciężko ocenić, która kampania jest naszą ulubioną. Każda kolejna obrazuje rozwój marki. Z pewnością ogromny sentyment mamy do SS 19. To była pierwsza kampania HS. Początki zawsze pozostają w pamięci. Ale na ten moment ulubioną jest nowa na Pre-Fall 20. Jest wyjątkowa, bo łączy dwa sezony, co w branży fashion jest rzadko spotykane. Warto jednak przełamać konwenanse, nawet jeśli wymusiły to czynniki zewnętrzne. Kampania z udziałem Pauliny Kubaczyk jest tego przykładem. Ta kampania jest po prostu piękna.
Co wyróżnia HERSEASONS na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?
Na pewno projekty – staram się, aby były one unikatowe na polskim rynku mody. Z pewnością także materiały – po jedwab jeżdżę specjalnie do fabryki do Włoch.
Jakie są Wasze plany na przyszłość?
Nie chcemy zdradzać planów na przyszłość. To proces i szereg działań.