Budowanie wizerunku marki modowej: Kornelia Rataj

Budowanie wizerunku marki modowej: Kornelia Rataj
W cyklu „Budowanie wizerunku marki modowej” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Kornelia Rataj.
O autorze
2 min czytania 2020-07-27

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce opowiada Kornelia Rataj, założycielka brandu. 

W jaki sposób powstała Twoja marka? 

Markę Kornelia Rataj stworzyłam w 2016 roku. Marka zrodziła się z potrzeby zakupu kostiumu kąpielowego przed wakacjami. Nie mogłam znaleźć nic interesującego, a bardzo chciałam wyglądać inaczej niż dotychczas oraz czuć się wyjątkowo i kobieco. Tak powstał prototyp kostiumu The One, który stworzyłam z t-shirtu z sieciówki. Po wakacjach opublikowałam zdjęcie na swoim prywatnym Instagramie, a po chwili dostałam kilka wiadomości od koleżanek, skąd mam strój. Tak zaczęła się produkcja. The One to model, do którego mam ogromny sentyment i prawdopodobnie zostanie w naszej kolekcji na zawsze. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na początku pracowałam sama w moim małym pokoju w rodzinnym mieszkaniu. Przełomowym momentem było powiększenie pracowni i rozpoczęcie produkcji na większą skalę. Z czasem zaangażowałam całą rodzinę i przyjaciół do pomocy. Jestem niesamowicie dumna, że pracuję z ludźmi, którzy prywatnie towarzyszą mi od samego początku firmy, a z czasem stali się również moimi zawodowymi kompanami. Stworzenie własnej marki od zawsze było moim największym marzeniem i cieszę się, że od lat kreuję ją zgodnie ze swoją miłością do minimalizmu i prostoty. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakimi wartościami kierowałaś się przy budowie marki? 

Od początku powstania marki minimalizm oraz wysoka jakość były dla mnie fundamentalnymi wartościami. Bardzo cieszy mnie fakt, że kostiumy, które zostały kupione przez nasze klientki 3 lata temu wciąż wyglądają świetnie i aktualnie. Zamiast nakłaniania do ich wymiany dążymy do tego, aby służyły im jak najdłużej i cieszyły przez wiele sezonów. 

Kim jest klientka marki Kornelia Rataj? 

Naszymi klientkami są głównie kobiety w wieku 18-35 lat. Zdarza się również, że zwracają się do nas kobiety dojrzałe, które także odnajdują się w wizji marki. Klientki wybierają naszą markę głównie planując wakacyjny wypoczynek. Wiemy, że towarzyszymy im w cudownych momentach! 

Co charakteryzuje markę Kornelia Rataj?  

Markę charakteryzuje szeroki asortyment, wysoka jakość oraz ponadczasowość. Projektując kolekcję dbam o to, aby fasony były łaskawe dla kobiecej sylwetki i podkreślały jej atuty. W aktualnej kolekcji można znaleźć aż 6 topów, 6 dołów oraz 4 kostiumy jednoczęściowe w 6 kolorach. Wierzę, że każda kobieta może znaleźć odpowiedni model dla siebie. Dodatkowo, oferujemy opcję indywidualnego dobrania rozmiaru. Wystarczy wysłać do nas formularz ze swoimi wymiarami. 

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki? 

Największy nacisk kładziemy na budowanie dobrych relacji z naszymi klientkami. Regularnie dostajemy od nich zdjęcia, którymi również dzielimy się w naszych kanałach komunikacji. Cieszymy się, że możemy być częścią tak wielu pięknych chwil. Dodatkowo od zawsze charakteryzuje nas duża oferta produktowa, którą stale rozszerzamy. Dążymy do tego, aby marka KORNELIA RATAJ była pierwszym wyborem podczas wakacyjnych zakupów. 

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie markę Kornelia Rataj? 

Od samego początku działamy bardzo mocno w Internecie. Instagram stał się główną linią komunikacji między nami a klientem, chociaż kanałów, w których jesteśmy obecni jest więcej. Nawiązujemy również współprace z Influencerami, którzy bardzo często posiadają już nasze produkty od lat. 

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

Co sezon, inspiracją do kolekcji jest jeden z moich wymarzonych kierunków podroży. W poprzednim sezonie był to Marrakesz, a w tym Mauritius. Podróże rozwijają we mnie ogromną wrażliwość. Nasze kampanie zdjęciowe powstają w miejscach, które stają się inspiracją do kolekcji. Następnie te miejsca stają się linią jej komunikacji, np. Mauritius to w tym sezonie nazwa jednego z kolorów naszych strojów. 

Co wyróżnia markę Kornelia Rataj na tle pozostałych, konkurencyjnych brandów? 

Zdecydowanie obszerny asortyment produktowy (fasony oraz kolory) oraz indywidualne podejście do klienta. Jeśli klientka dzwoni z pytaniem o produkt, to najczęściej osobiście odbieram telefon! Bardzo często są to długie konwersacje. Uwielbiam poznawać klientki, doradzać im i słuchać ich potrzeb. Jest to również dla mnie źródło inspiracji. 

Jakie są Wasze plany na przyszłość? 

Zdecydowanie rozwój i poszerzenie oferty marki. W tym roku wprowadziliśmy linię lnianych ubrań, co było dla nas przełomowe. Obecnie pracujemy nad tym, aby wszystkie dostępne kolekcje oraz działania operacyjne były jak najbardziej przyjazne środowisku.