Burger Drwala zmorą restauratorów? Dostawcy jedzenia skupili się wyłącznie na McDonald’s

Burger Drwala zmorą restauratorów? Dostawcy jedzenia skupili się wyłącznie na McDonald’s
Zainteresowanie Burgerem Drwala sieci McDonald’s w Polsce stale rośnie. W tym roku popularność kultowej kanapki przynosi jednak negatywne skutki dla działania innych restauracji.
O autorze
2 min czytania 2021-11-29

Zbliżająca się zima i okres przedświąteczny to czas, kiedy miłośnicy menu McDonald’s wyczekują na pojawienie się Burgera Drwala. Kanapka z roku na rok zyskuje coraz większą popularność wśród polskich konsumentów, co potwierdza wzmożony ruch w aplikacjach i na stronach do zamawiania posiłków online. Niestety okazuje się, że jedna pozycja w menu McDonald’s znacznie wpływa na pracę najpopularniejszych dostawców jedzenia, którzy zaniedbują obsługę innych restauracji.

Pan Marcin, jeden z krakowskich restauratorów, poinformował o problemach we współpracy z Pyszne.pl. W minioną środę – czyli w dniu tegorocznej premiery Drwala – właściciel restauracji dowiedział się, że jego firma nie zrealizowała żadnego zamówienia poprzez serwis. Do tej pory takie sytuacje nie miały miejsca, więc mężczyzna postanowił skontaktować się z infolinią firmy i zapytać o przyczynę przerwy we współpracy. Okazało się, że serwis skierował wszystkich swoich kurierów wyłącznie do obsługi jednej sieci restauracji. Tym samym portal ograniczył możliwość składania zamówień w innych lokalach.

– Dziś McDonald’s wprowadził nową kanapkę do oferty. Z powodu ogromnego zainteresowania i brakiem kierowców wyłączyliśmy obsługę innych restauracji – poinformowała konsultantka Pyszne.pl.

– Przeleciałem wszystkie umowy pyszne.pl, jakie znalazłem w sieci (podczas podpisywania umowy wszystko odbywa się przez internet, wystarczy wypełnić druk w PDF, zatem jako takiej umowy do ręki nie dostajemy) i nie znalazłem nic na temat wstrzymywania zamówień przez pyszne – poinformował właściciel krakowskiej restauracji w rozmowie z money.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na oburzenie Pana Marcina odpowiedzieli właściciele innych restauracji z całej Polski, którzy tego dnia również zauważyli znacznie mniejszą liczbę zamówień składanych przez Pyszne.pl. Choć przedsiębiorcy do tej pory współpracę z serwisem oceniali jako korzystną i przynoszącą spore zyski, środowa sytuacja uświadomiła branży gorzką prawdę – „Ważne, żeby duży zarobił najwięcej”.

[AKTUALIZACJA 30.11.2021]

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do sytuacji mającej miejsce w związku z premierą Kanapki Drwala, postanowiło odnieść się biuro prasowe serwisu Pyszne.pl:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Dostawy realizowane przez kurierów Pyszne.pl dotyczą około 10% wszystkich zamówień. W przypadku, gdy z powodu zbyt dużej liczby zamówień wszyscy kurierzy Pyszne.pl są zajęci, możliwość zamówienia dań z restauracji z danego obszaru jest czasowo ograniczona po to, żeby dostawy przebiegały płynnie. Opisana sytuacja dotyczyła około 5% wszystkich zamówień z dnia, w którym wprowadzono Kanapkę Drwala. Bazując na danych z poprzedniego roku, również i w tym oczekiwaliśmy wysokiej popularności Kanapki. W dniu jej wprowadzenia na ulice wyjechała więcej niż standardowa liczba dostawców. Zainteresowanie daniem przerosło jednak wszelkie oczekiwania, co spowodowało czasową niedostępność kurierów do realizacji później napływających zleceń. Taka możliwość jest uwzględniona w warunkach umowy z naszymi restauracjami partnerskimi. Wyciągnęliśmy wnioski z zaistniałej sytuacji i obiecujemy, że w przyszłym roku będziemy lepiej przygotowani – czytamy w oświadczeniu, które otrzymaliśmy od biura prasowego Pyszne.pl.

PS
Na zakończenie kampanii „Mata przejmuje Maka” w jednym z lokali sieci raper spotkał się z fanami.

PS 2
W USA w okresie przedświątecznym fani McDonald’s będą mogli spróbować specjalnego menu Mariah Carey.

PS 3
Sieć McDonald’s weszła na rynek NFT, przywracając swoją legendarną kanapkę McRib w formie… niewymienialnego tokena.