Burger King pyta: dlaczego kobiety mają płacić więcej?

Burger King pyta: dlaczego kobiety mają płacić więcej?
Burger King znany jest z wykorzystywania eksperymentów społecznych w swoich kampaniach reklamowych. Niejednokrotnie już prowokował, wywołując ważny dialog społeczny. Tym razem, marka zaproponowała swoim klientkom wyższą cenę za produkt, tylko dlatego, że był... w różowym opakowaniu.
O autorze
1 min czytania 2018-07-27

Tzw. różowy podatek (pink tax) to zjawisko wyższych cen za ten sam towar, tylko dlatego, że jest opakowany w bardziej „kobiecy” sposób. Wg New York City Department of Consumer Affairs, problem ten może dotyczyć aż 42% towarów na rynku amerykańskim. Kobiety mają płacić więcej za szampony, dezodoranty, maszynki, tylko dlatego, że są różowe.

60-sekundowy spot Burger King pokazuje w sprytny sposób jak absurdalne jest pytanie kobiet o zapłacenie wyższej ceny za ten sam produkt. Reagują one w naturalny, spontaniczny sposób, nie kryjąc swojego oburzenia. Reklama kończy się wezwaniem do zaprzestania tego procederu i zwiększenia świadomości konsumentów.

– Burger King zaprasza do swoich restauracji wszystkich i postrzega różowy podatek jak coś bardzo niesprawiedliwego. Wykorzystaliśmy w eksperymencie ulubiony produkt naszych fanów – Chicken Fries, aby w jasny sposób pokazać problem różowego podatku i fakt, że każdy powinien płacić za produkty tyle samo – bez względu na to, czy są różowe czy nie – mówi Christopher Finazzo, prezydent Burger King na Amerykę Północną.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy okazji, przypominamy inne kampanie społeczne Burger King z poprzednich lat:

PS Burger King: Bullying Jr.

PS2 Burger King: Proud Whopper

PS3 Burger King: Whopper Neurtality

PS4 Burger King: McWhopper

PS5 Burger King: King Senior

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się