Butelkomat, ekograffiti oraz recycling – czyli strefa PreZero na Pol’and’Rock Festival

Nie tylko Lidl Polska, ale i firma PreZero, której właścicielem jest Grupa Schwarz będzie obecna na festiwalu Pol’and’Rock w Kostrzynie. Wszystko po to, aby szerzyć ideę zero waste i by porozmawiać o środowisku.
O autorze
1 min czytania 2019-07-31

Pol’and’Rock Festival to nie tylko największy festiwal muzyczny w Polsce, ale jeden z bardziej proekologicznych. W tym roku w Kostrzynie, po raz pierwszy swoją strefę stworzy PreZero. Jest to wiodąca w Europie firma zajmująca się gospodarką odpadami i usługami w zakresie ochrony środowiska, która należy do Grupy Schwarz. PreZero wspiera rozwój gospodarki obiegu zamkniętego, pomaga zmniejszać poziom zanieczyszczeń i chronić zasoby naturalne. Odpady uważa za źródło cennych surowców. To zupełnie nowy sposób myślenia o recyklingu, dla czystego jutra. Dlaczego warto odwiedzić tę strefę? Na miejscu czeka wiele ekologicznych atrakcji – między innymi butelkomat, który w zamian za butelki PET i aluminiowe puszki, wyda gadżety PreZero. Na miejscu będzie można nie tylko dowiedzieć się wielu ciekawostek, ale i zrelaksować się w strefie z huśtawkami oraz meblami, wykonanymi z palet.

Reni Jusis, tym razem nie zaśpiewa, ale podzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem związanym z działalnością proekologiczną i zgodnym z naturą stylem życia. Panel dyskusyjny odbędzie się w czwartek i piątek w strefie PreZero. Jusis należy do międzynarodowej organizacji ekologicznej WWF, jest autorką cyklu telewizyjnego „Ekomama” oraz książki „Poradnik dla zielonych rodziców“ napisanej wspólnie z Magdą Targosz. Jednak Reni to nie jedyny gość strefy PreZero. Franek Mysza – jeden z najbardziej znanych polskich artystów street artu poprowadzi warsztaty z eko graffiti i stworzy wielkoformatowe festiwalowe malowidła.

Gdzie jeszcze warto zajrzeć na Pol’and’Rock? Z pewnością obowiązkowym punktem na festiwalowej mapie będzie polowy sklep Lidla, który już jest na ostatnim etapie budowy. Hala rockowego sklepu Lidla to aż 1400 m2 klimatyzowanej przestrzeni, zaopatrzonej w produkty spożywcze i artykuły przemysłowe, które z powodzeniem pomogą w zapewnieniu wyżywienia na cały czas trwania festiwalu. Sklep będzie wyposażony w lodówki i chłodziarki, a także piece do pieczywa. W asortymencie polowego sklepu nie zabraknie drewnianych i certyfikowanych FSC sztućce, papierowych tacek i talerzy oraz biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo naczyń jednorazowych. Aby mieć pewność, że festiwalowiczom nie zabraknie najpotrzebniejszych produktów, od wtorku 30 lipca Lidl Rock Shop będzie czynny przez 24 godziny na dobę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj