Celem działań było pozyskanie Liderów Opinii w kategorii mobile. Zadaniem Buzz Media było zidentyfikowanie osób zainteresowanych kategorią telefonów komórkowych z naciskiem na smartfony, poznanie ich percepcji na temat różnych modeli, marek, określenie intensywności użytkowania telefonów w codziennym życiu i zbadanie predyspozycji do testowania sprzętów z zakresu nowych technologii i raportowania ich wyników.
Buzz Media rekrutację testerów przeprowadziło na swojej platformie rekomenduj.to, a także w mediach społecznościowych z naciskiem na fora dyskusyjne. Za pomocą odpowiednich narzędzi do monitoringu i pracy zespołu analitycznego agencja zidentyfikowała influencerów, czyli najbardziej opiniotwórcze osoby w internetowych społecznościach, które kształtują opinie innych konsumentów.
Zobacz również
Na podstawie powyższych parametrów zostały wybrane trzy grupy testerów:
- Specjaliści – eksperci, bardzo zaangażowani w technologie cyfrowe i mobilne. Osoby potrafiące rozłożyć telefon na części pierwsze.
- Statystyczni konsumenci – osoby, które korzystają z podstawowych funkcji telefonu, ale też instalują aplikacje, grają, odbierają pocztę, używają portali społecznościowych itp.
- Zwykli użytkownicy – osoby nie wychodzące poza telefonowanie i wysyłanie sms-ów
W każdej z powyższych grup znaleźli się miłośnicy LG, osoby często zmieniające marki aparatów telefonicznych, a także tacy, którzy zadeklarowali, że w najbliższym czasie by nie kupili telefonu marki LG.
– Dzięki rekrutacji osób z trzech różnych obszarów udało się nam odzwierciedlić faktyczny wygląd konsumentów w populacji. Angażując w projekt prawdziwych ekspertów ale i „zwykłego Kowalskiego” będziemy w stanie poznać to co faktycznie ważne jest dla danej grupy konsumentów. Nasza platforma Rekomenduj.to pozwala na zidentyfikowanie i zaangażowanie liderów opinii, wpływowych osób prowadzących styl życia ciekawy z punktu widzenia danej kategorii. Ci konsumenci odczuwają specjalną misję, chcą mieć realny wpływ na wygląd danego produktu, czy usługi. Projekt jaki mieliśmy okazję zrealizować dla LG Electronics Polska doskonale obrazuje trend jaki nabiera na znaczeniu. Markom zależy coraz bardziej na współpracy ze zwykłymi konsumentami, na informacji zwrotnej. Dzięki naszej platformie takie akcje są możliwe – opisuje Paweł Suchocki, Dyrektor Zarządzający Buzz Media.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zrekrutowani użytkownicy otrzymali status „Beta testerów”. Każdy z nich otrzymał do testów modele telefonów, które dopiero za jakiś czas będą wprowadzone na rynek. Zadaniem testerów, jest codzienne użytkowanie telefonu. Testerzy mają zainstalowaną specjalną aplikację, która z poziomu telefonu umożliwia im raportowanie: błędów w działaniu telefonu, sugerowanych poprawek, przesyłania inspiracji do modyfikacji oprogramowania itp.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Pozyskane w ten sposób opinie na temat użyteczności planowanych do wprowadzenia modeli telefonów komórkowych pozwolą nam na wyłapanie wszystkich kluczowych funkcji, na które zwracają uwagę konsumenci w kategorii mobile. Dla LG zdanie konsumentów zawsze było ważne. W naszych produktach dążymy do dania konsumentom maksymalnego poziomu użyteczności, który wynika z oczekiwań ich samych. Za pomocą projektu „Zostań Testerem LG” jeszcze wnikliwej chcemy poznać opinie i różnorodne oczekiwania naszych klientów – mówi Jarosław Bukowski, MC Product Manager z LG Electronics.
Projekt „Zostań Testerem LG” jest kolejnym działaniem zrealizowanym przez Buzz Media dla LG Electronics Polska w ramach stałej współpracy.