W tegorocznej edycji pojawiły się również nowości w postaci akredytacji „Networking” oraz „Lions Innovation”.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest oficjalnym, polskim przedstawicielem Cannes Lions, światowego święta kreatywności w obszarze komunikacji. Wydarzenie obejmuje, nie tylko najbardziej prestiżowy konkurs, wyłaniający najlepsze prace z zakresu reklamy i komunikacji, ale stanowi także globalne miejsce spotkań ekspertów z obydwu branż, jak i reklamodawców.
Zobacz również
Najważniejsze daty
Wszystkie agencje zainteresowane udziałem w konkursie Cannes Lions powinny się pośpieszyć, gdyż organizatorzy czekają na zgłoszenia do 27 marca br. (dotyczy to również Cannes Health oraz Lions Innovation). W przypadku kategorii Creative Effectiveness jest jeszcze mniej czasu – ostateczny termin to 6 marca.
Kampanie, które można zgłaszać powinny mieć miejsce od 1 marca 2011 do 30 kwietnia 2014 w przypadku Creative Effectiveness. Dla kategorii Product Design ten okres jest krótszy – od 1 marca 2013 do 30 kwietnia 2015. Dla wszystkich pozostałych kategorii jest to przedział od 1 marca 2014 do 30 kwietnia 2015. Prace zostaną poddane ocenie w dniach pomiędzy 16 a 26 czerwca. Wtedy też będą sukcesywnie ogłaszane shortlisty. Nagrody zostaną przyznane w dniach od 22 do 27 czerwca. Więcej informacji nt. terminów dotyczących poszczególnych kategorii można znaleźć tutaj.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przewodniczący Jury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Znani są już także przewodniczący grup jurorskich, oceniający prace w poszczególnych kategoriach:
- Branded Content & Entertainment
David Lubars, Chief Creative Officer, BBDO Worldwide, Chairman, Ameryka Północna - Creative Effectiveness
Wendy Clark, President, Sparkling Brands & Strategic Marketing, Coca-Cola North America - Cyber
Jean Lin, Global CEO, Isobar - Design
Andy Payne, Global Chief Creative Officer, Interbrand Group - Direct
Judy John, CEO & Chief Creative Officer, Leo Burnett - Film
Tor Myhren, President & Worldwide Chief Creative Officer, Grey - Film Craft
João Daniel Tikhomiroff, Founder, Partner-Director, Mixer, Brazil - Media
Nick Emery, Global Chief Executive Officer, Mindshare Worldwide - Mobile
Joanna Monteiro, Vice President Creative Director, FCB, Brazil - Outdoor
Juan Carlos Ortiz, President & CEO of DDB Latina & Creative Chairman of DDB Americas, Colombia - PR
Lynne Anne Davis, President & Senior Partner, FleishmanHillard Asia Pacific - Press
Pablo del Campo, Worldwide Creative Director, Saatchi & Saatchi - Promo & Activation
Matt Eastwood, Worldwide Chief Creative Officer, JWT - Radio
Paul Reardon, Executive Creative Director, WhybinTBWA Group Melbourne, Australia - Titanium and Integrated Jury President
Mark Fitzloff, Partner and Executive Creative Director, Wieden+Kennedy Portland
Nowe rodzaje akredytacji
Nowością, która pojawi się na tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions są dwa rodzaje akredytacji, tzn. „Networking” oraz „Lions Innovation”. Pierwsza z nich to specjalna 7-dniowa wejściówka dedykowana osobom, które chciałyby się skoncentrować jedynie na spotkaniach i rozmowach z delegatami oraz innymi uczestnikami festiwalu w trakcie odbywających się podczas imprezy wydarzeń. Nie uprawnia ona jednakże do uczestnictwa w rozmowach, ceremoniach rozdania statuetek oraz wystawach mających miejsce na terenie Palais des Festivals.
Z kolei akredytacja „Lions Innovation” to oferta przygotowana dla osób zainteresowanych jedynie konkursem „Lions Innovation” i powiązanymi bezpośrednio z nim wydarzeniami. Więcej szczegółowych informacji na temat tych rodzajów akredytacji i wszystkich pozostałych można znaleźć pod tym linkiem.
Cannes Health i Lions Innovation
Oprócz dobrze wszystkim znanych „klasycznych” elementów festiwalu Cannes Lions, na stałe w program wpisały się również Cannes Health oraz Cannes Innovation. Lions Health to dwudniowe wydarzenie dedykowane segmentowi komunikacji z obszaru usług i produktów medycznych.
Lions Innovation to z kolei wydarzenie, podczas którego uczestnicy będą mogli zapoznać się z najciekawszymi nowinkami łączącymi w sobie informacje, technologie oraz kreatywne pomysły. To zupełnie nieprzewidywalna impreza pokazująca absolutne nowości, przełamująca bariery myślenia i kreatywności podczas licznych wystąpień i spotkań networkingowych.
Zarówno Cannes Health, jak i Lions Innovation będą towarzyszyć konkursy oraz gale rozdania nagród.