TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Cannes Lions 2025: Dzień 1 – insighty od Wild, Hegarty’ego i Heinekena [RELACJA]

Cannes Lions 2025: Dzień 1 – insighty od Wild, Hegarty’ego i Heinekena [RELACJA]
Marka Wild pokazała siłę społeczności, Sir John Hegarty podkreślił wagę powrotu do korzeni, a Heineken udowodnił, że kreatywność to ciężka praca. Poznaj insighty z pierwszego dnia festiwalu Cannes Lions 2025.
O autorze
2 min czytania 2025-06-17

Wszystkie marketingowe oczy na świecie patrzą się w tym tygodniu w jednym kierunku – na Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025.

Zobacz relacje i insighty ze wszystkich dni >>>

NowyMarketing razem z Martą Krasowską, Creative Excellence Leader w Ipsos Polska i Effie Poland jest w samym centrum wydarzeń, by wyłowić to, co najciekawsze, najbardziej inspirujące i poruszające.

To dopiero początek festiwalu, a my już zebraliśmy cenne insighty, w tym:

  • Jak skutecznie godzić w swojej marce napięcie między rosnącym marketingiem, a ograniczaniem zasobów w myśl zrównoważonego rozwoju.
  • Dlaczego rozwijając nawet największą markę, zawsze warto wracać do jej korzeni i tego, o czym była u swoich początków.
  • Co może nam dać myślenie o kreatywności jako pracy i procesie wymagającym nieustannego pobudzania w organizacji, w pracach nad marką i jej rozwojem.
  • Dlaczego chcąc angażować w swój przekaz, warto w reklamie wykorzystywać emocje i nie bać się całej ich gamy.

Jakie jeszcze inspiracje znaleźliśmy pierwszego dnia festiwalu? Posłuchaj:

Marta w relacji opowiada o czterech prezentacjach.

1. Sesja Chrisa Bakera „Serious Issues” z udziałem Eli Mindarrow z marki Wild

  • Wild to marka produktów do higieny i dbania o ciało, która zaczęła od dezodorantów, stawiając na produkty z wymiennymi wkładami.
  • Marka koncentruje się na społeczności, a nie tylko na konsumentach, angażując 22 000 VIP-ów w proces twórczy i włączając ich w wydarzenia marki, co czyni ich ambasadorami.
  • Eli Mindarrow podkreśliła, że zrównoważony rozwój to „miły bonus”, a nie główny argument sprzedaży.
  • Wild postawiło na estetykę i wyjątkowość opakowań, aby wyróżnić się w kategorii, która zazwyczaj charakteryzuje się prostymi opakowaniami.

2. Prelekcja Sir Johna Hegarty’ego, współzałożyciela Saatchi & Saatchi

  • Hegarty stwierdził, że „rozmiar nie jest już strategią”, a duże marki mają trudności z adaptacją.
  • Podkreślił znaczenie pamiętania o początkowej idei marki i wracania do jej korzeni.
  • Zaznaczył, że kreatywność jest kluczowa, ale musi być połączona z powrotem do źródła, czyli świeżość i myślenie kreatywne powinny współistnieć z oryginalną tożsamością marki.

3. Wystąpienie przedstawicieli Heinekena

  • Heineken traktuje kreatywność jako fundamentalny element swojej pracy i jest w tym bardzo rygorystyczny.
  • Ich strategia okazała się skuteczna, co potwierdza fakt, że zdobyli 22 z 46 statuetek w branży piwnej.
  • Podkreślili, że kreatywność to praca i wymaga systematycznego dbania o procesy twórcze w całej organizacji.

4. Prelekcja reżyserki filmowej Garinder Hady o storytellingu

  • Hada mówiła o storytellingu w filmach jako inspiracji do myślenia o storytellingu w reklamie.
  • Podkreśliła, że oglądając reklamy, ludzie chcą być „zabawieni i coś poczuć” („entertained and feel”).
  • Ważne jest, aby nie obawiać się zmieniających się emocji w reklamie, nawet jeśli pojawią się negatywne, ponieważ zaangażowanie widza jest kluczowe.
  • Zaznaczyła, że na końcu reklamy powinny dominować pozytywne emocje, aby związać widza z marką.
  • Mówiła o uniwersalności emocji i prawd, które dotykają ludzi niezależnie od różnic, np. relacje z rodzicami, co pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.

Srebrne Lwy dla interaktywnej kolorowanki Maca

Mamy pierwsze Lwy dla polskich projektów. Srebro w kategorii Outdoor zdobyła kampania McDonald’s „Lepsza strona zimy”, w ramach której, minionej zimy, jedna z wrocławskich restauracji zamieniła się w interaktywną kolorowankę. Przeczytaj kulisy akcji.

Obserwuj relacje na bieżąco na koncie NM na Instagramie:  instagram.com/nowymarketing.pl

Zobacz relacje i insighty ze wszystkich dni >>>