Dlaczego marka postawiła na rebranding?
Nowa identyfikacja nie tylko pomoże konsumentkom szybko odnaleźć produkty marki na półkach czy w sklepach online, ale również ułatwi mamom zapoznanie się z produktem, dzięki wyraźnie zaznaczonym unikalnym cechom produktu, zawartym na opakowaniach. Sama szata graficzna także będzie bardziej atrakcyjna dla konsumentów, którzy kierują się aspektem wizualnym podczas dokonywania zakupów.
Przez ostatnie półtora roku wspólnie z doświadczoną agencją brandingową pracowaliśmy intensywnie na warsztatach, zaczynając od strategii, a kończąc na wdrożeniu designu opakowań i nowego logotypu marki. Projekt, który jest zwieńczeniem tej pracy, w wyrazisty sposób wyraża NOWOCZESNOŚĆ, SPÓJNOŚĆ, UNIKALNOŚĆ marki, jednocześnie nadal nawiązując do tradycji i doświadczenia, które Canpol babies posiada – powiedziała Alicja Leśniak, senior brand manager marki Canpol babies.
Zobacz również
Nowoczesne, odświeżone logo
Podstawową zmianą jest nowy logotyp. Odzwierciedla on sytuację rynkową marki oraz zachodzące w niej zmiany. Nowe logo wciąż nawiązuje do poprzedniego. Nadal odnajdujemy na nim kształt kuli ziemskiej, podkreślający uniwersalny i międzynarodowy charakter marki, ale w minimalistycznej i nowoczesnej odsłonie. Kolorystyka wyraża bezpieczeństwo, zaufanie, doświadczenie i spokój. Natomiast trójwymiarowość logotypu odzwierciedla nowoczesność Canpol babies. Dodatkowo miękki charakter czcionki nawiązuje do ciepłego, bliskiego i emocjonalnego wizerunku marki.
Rebranding to ogromna zmiana dla Canpol babies. Jednak bardzo potrzebna na obecnym etapie rozwoju marki. W Canpol babies tworzymy nowoczesne produkty, w oparciu o najnowsze technologie. Chcemy więc, by było to widoczne dla konsumenta już przy sklepowej półce czy na kartach produktowych w e-commerce. Dlatego postanowiliśmy zaprojektować wyjątkową identyfikację wizualną, która pokazuje i podkreśla najwyższą jakość produktów Canpol babies oraz pozwala wyrazić wartości i ducha marki – powiedział Marcin Biedrzycki, dyrektor zarządzający Grupy Canpol.
Nowe opakowania produktów
Oprócz logotypu zmianie wizualnej uległy również opakowania. Dzięki nowemu wzornictwu produkty będą odznaczały się na półce sklepowej czy na listingach produktowych w sklepach online i przyciągały wzrok konsumenta. Cała kreacja jest spójna, jednolita kolorystycznie i nowoczesna. Co ważne dla konsumenta – na opakowaniach pojawią się czytelne i wyraziste USP (Unique Selling Proposition) produktu. Kluczowe cechy produktów przedstawione zostaną w czytelny sposób w formie ikon. Mamy sięgając po produkt Canpol babies od razu zobaczą wyraźną indykację wiekową. Co więcej – pojawią się także prezentacje produktów, dzięki czemu będzie można zapoznać się z nim, jeszcze przed wyciągnięciem z opakowania.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ten rok dla marki Canpol babies jest rokiem wielkich zmian. Rebranding to dopiero początek pozostałych, nowych działań, które zostały zaplanowane na 2022 r. W tym roku przed marką jeszcze wiele ciekawych projektów, które ujrzą światło dziennie już w maju.
Nową identyfikację Canpol babies przygotowała agencja HiBrands pod nadzorem Pawła Freja (general creative directora) we współpracy z dr. Mateuszem Machalskim (ASP w Warszawie, STGU).