Care for Human Touch – Nivea w nowej kampanii zwraca uwagę na korzyści płynące z międzyludzkiego dotyku

Care for Human Touch – Nivea w nowej kampanii zwraca uwagę na korzyści płynące z międzyludzkiego dotyku
Nivea zaprezentowała swoją nową kampanię pod hasłem „Care for Human Touch”, która zwraca uwagę na uzdrawiającą moc dotyku. W jej ramach powstał krótki, poruszający spot, przedstawiający prawdziwą historię przedwcześnie urodzonych bliźniaczek Lilly i Madelaine.
O autorze
1 min czytania 2021-04-12

Na przełomie 2018 i 2019 roku Nivea przeprowadziła globalne badanie, które miało na celu poznanie ludzkich doświadczeń w kontekście dotyku. Badanie zostało przeprowadzone w 11 krajach wśród 12 207 osób. Efektem był raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego. Opublikowanie raportu zostało zaplanowane na marzec 2020 roku. 

Jednak w tym czasie pojawiła się pandemia COVID-19. W tych okolicznościach Nivea kontynuowała dalszą część badań polegających na analizie doświadczenia dotyku oraz poczucia samotności w czasie pandemii. Drugie badanie zostało przeprowadzone wśród 11 706 osób w 9 krajach. Połączenie tych dwóch raportów stanowi całościowy ogląd aktualnej sytuacji zjawiska dotyku międzyludzkiego i pokazało m.in., że większość ludzi doświadcza mniej dotyku, niż by tego pragnęli, natomiast trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumiało, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny.

W efekcie Nivea zainicjowała nową kampanię pod hasłem „Care for Human Touch”, za pomocą której marka pragnie szerzyć świadomość prozdrowotnych korzyści płynących z międzyludzkiego dotyku. W ramach inicjatywy powstał poruszający spot przedstawiający prawdziwą historię przedwcześnie urodzonych bliźniaczek Lilly i Madelaine – życie jednej z nich, zagrożone po urodzeniu, zostało uratowane w inkubatorze, poprzez siostrzany dotyk. 

Kampania „Care for Human Touch” jest zarazem inauguracją nowej misji marki, w ramach której Nivea podjęła globalne zobowiązanie i przeznaczy 20 milionów euro na pomoc osobom najbardziej zagrożonym samotnością. Działania pomocowe skieruje do trzech grup: wcześniaków, osób niedowidzących oraz osób starszych z demencją.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Autorem zdjęć do kampanii „Care for Human Touch” jest fotograf Steve McCurry.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nivea stawia na ekologię – w niemieckich drogeriach sieci DM pojawiły się automaty do napełniania butelek wielokrotnego użytku kosmetykami marki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W marcu br. Unilever zaprezentował swoją nową inicjatywę „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”, której celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Firma usunie słowo „normalny” z opakowań i reklam wszystkich swoich marek z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej.