Spot promujący kampanię NIVEA „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk-bądźmy bliżej siebie” przedstawia prawdziwą i wzruszającą historię rodzinnych więzi i uzdrawiającej mocy dotyku. Lily i Madelaine urodziły się 16 lat temu, 9 tygodni przed planowanym terminem. Obie walczyły o przeżycie, były pod stałym monitoringiem w inkubatorze, a ich oddech musiał być wspomagany. Jednak szanse Madelaine były mniejsze, gdyż urodziła się z wadą serca, przez co lekarze nie dawali dziewczynce wielu szans na przeżycie. Pewnego dnia jedna z pielęgniarek wpadła na pomysł, aby położyć dziewczynki razem w jednym inkubatorze. Od tego momentu siostry przytulały się i dotykały, ich szanse na przeżycie rosły, a wada serca Madelaine zniknęła. Dotyk Lily uratował siostrze życie. Dzieląc się swoją historią, bliźniaczki stały się bohaterkami kampanii a ich historia integralną częścią misji NIVEA polegającej na promowaniu zdrowotnych korzyści wynikających z fizycznego dotyku „skóra do skóry”.
W 2018 roku NIVEA przeprowadziła globalne badanie, które miało na celu poznanie ludzkich doświadczeń w kontekście dotyku. Badanie zostało przeprowadzone łącznie w 11 krajach na 23 913 osobach. Efektem był pierwszy w swoim rodzaju światowy raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego. Opublikowanie raportu zostało zaplanowane na marzec 2020 r. Jednak w tym czasie pojawiła się pandemia COVID-19. W tych okolicznościach NIVEA kontynuowała dalszą część badań polegających na analizie doświadczenia dotyku oraz poczucia samotności w czasie pandemii. Połączenie tych dwóch raportów stanowi całościowy ogląd aktualnej sytuacji zjawiska dotyku międzyludzkiego i udowadnia naukowo jego korzyści.
Zobacz również
Na podstawie badań wykonanych przed pandemią COVID-19, zostały wyciągnięte następujące wnioski:
- Dziewięć na dziesięć osób na całym świecie uważa, że dotyk jest podstawą szczęśliwego i pełnego życia. Jego brak sprawia, że ludzie czują się samotnie.
- Trzy najczęstsze skojarzenia z dotykiem wskazane przez ankietowanych to: miłość, zainteresowanie i troska.
- Większość ludzi doświadcza mniej dotyku, niż by tego pragnęli.
Badania przeprowadzone w trakcie pandemii COVID-19 wykazały:
- W przypadku dwóch trzecich respondentów wzrosły bariery uniemożliwiające doświadczanie dotyku.
- COVID-19 uwydatnił znaczenie dotyku ludzkiego dla społeczeństw, a jednocześnie ograniczył możliwość doświadczania dotyku, którego tak bardzo potrzebujemy.
- Trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumiało, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny.
Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk-bądźmy bliżej siebie – czyli nowe zobowiązanie marki NIVEA
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wyniki światowego raportu, oraz historie prawdziwych ludzi, którym dotyk uratował życie zainspirowało markę NIVEA do stworzenia kampanii „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk-bądźmy bliżej siebie”, która ma na celu zwiększenie świadomości jak ważny jest dotyk międzyludzki. NIVEA pragnie zainspirować wszystkich ludzi, by był on częścią ich każdego dnia. W ramach swoich działań NIVEA wesprze lokalne projekty, które mają na celu poprawienie jakości życia osób zagrożonych samotnością – dzieci przedwcześnie urodzonych, osób niedowidzących czy starszych dotkniętych demencją. Do roku 2025 marka NIVEA zobowiązuje się przeznaczyć 25 mln euro na projekty promujące dotyk, docierając przy tym do 150 000 osób.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania w Polsce startuje 12 kwietnia i jej pierwsza odsłona potrwa do 6 czerwca. Obejmie digital, przy wsparciu prasy i działań public relations. Za adaptację odpowiada agencja OneTouch, o zakup mediów zadbał dom mediowy OMD, działania PR realizuje agencja Partner of Promotion. Autorem zdjęć do kampanii „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk-bądźmy bliżej siebie” jest fotograf Steve McCurry.