TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Carlsberg zmienił się dla fanów Liverpool FC

Z okazji rocznicy zmiany barw klubowych Liverpool FC na czerwony, marka Carlsberg także zmienia barwy i wprowadza limitowaną edycję piwa Carlsberg Red Barley, specjalnie uwarzonego dla fanów klubu.
O autorze
2 min czytania 2019-05-16

Drużyny w czerwonych barwach wygrywają częściej – to przekonanie skłoniło Bill’a Shankly’ego, menedżera Liverpool FC, do podjęcia decyzji o zmianie koloru szortów i skarpet zawodników z białych na czerwone. Zmiana ta poprzedziła pasmo sukcesów klubu.

Aby uczcić ten historyczny moment oraz trwające od 26 sezonów partnerstwo Liverpool FC i piwa Carlsberg, marka przygotowała dla fanów klubu po raz kolejny coś specjalnego – limitowaną edycję piwa Carlsberg Red Barley. W Laboratorium Carlsberga w Kopenhadze piwowarzy i naukowcy browaru opracowali recepturę piwa na czerwonym słodzie jęczmiennym, które jest całe czerwone – od etykiety, przez butelkę, po jej piwną zawartość.

– Kiedy nasz szef, Bill Shankly, powiedział nam, że od teraz będziemy występować cali na czerwono, 100% piłkarzy poparło tę decyzję, a czas pokazał, że był to świetny ruch. Bill wierzył, że kolor czerwony sprawi, iż będziemy wyglądali jakbyśmy miel po 7 stóp wzrostu, a to dawało nam poczucie siły. Od tego czasu czerwony strój Liverpoolu stał się ikoną w świecie piłkarskim – powiedział Ian St. John, legendarny napastnik Liverpoolu, który zagrał w ponad 300 meczach klubu.

Bill Shankly nie był jedyną osobą, która uważała, że drużyny w czerwonych barwach odnoszą większe sukcesy. Już wcześniej naukowcy i badacze sprawdzili, że zawodnicy w czerwonych strojach wygrywają częściej – to psychologiczny efekt noszenia ubrań w kolorze, który od zawsze symbolizował dominację i wysoki status społeczny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wyniki badań pokazują, że w rozwoju dyscyplin i zawodów sportowych kolor czerwony był postrzegany jako dominujący. Noszący ten kolor zawodnicy czuli przewagę wobec swoich konkurentów, a drużyny w czerwieni były podczas rozgrywek bardziej pewne siebie – uważa Russel Hill, profesor antropologii ewolucyjnej na Uniwersytecie Durham, który prowadził badania nad wpływem koloru czerwonego w sporcie.

Carlsberg Red Barley o zawartości alkoholu 4,6% z limitowanej edycji ma czerwoną barwę dzięki użyciu odmiany jęczmienia, który jest naturalnie czerwony. Został on wyhodowany przez ekspertów z Laboratorium Carlsberga w Kopenhadze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Podejmując wyzwanie uwarzenia piwa o czerwonej barwie dla fanów klubu Liverpool FC wiedzieliśmy, że to nie będzie łatwe. W przeciwieństwie do tradycyjnych czerwonych piw typu ALE, kolor czerwony naszego pilznera pochodzi z zewnętrznej łuski czerwonego jęczmienia. Ma on stosunkowo niską odporność na zmiany pogody i okazał się trudny w uprawie w ilości, jakiej potrzebowaliśmy do uwarzenia tej limitowanej partii. Ponad rok trwały eksperymenty, ale cieszymy się, że nasz zespół poradził sobie z tym zadaniem. Uwarzyliśmy to piwo specjalnie dla fanów Liverpoolu i mamy nadzieję, że będzie im smakowało – mówi Brigitte Skandhauge, szefowa Laboratorium Carlsberg.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Partnerstwo marki Carlsberg z klubem FC Liverpool jest najdłużej trwającym w Premier League – od 26 sezonów! W 2017 roku z okazji 25. rocznicy współpracy z klubem marka Carlsberg uwarzyła limitowaną edycję piwa „Czerwony Chmiel”.

Nowa limitowana edycja piwa Carlsberg Red Barley dla fanów FC Liverpool miała swoją premierę 26 kwietnia 2019 r. na stadionie Anfield z okazji meczu pomiędzy Liverpoolem a Huddersfield Town w rozgrywkach Ligi Mistrzów. 

Z okazji uwarzenia Czerwonego Carlsberga marka przygotowała dla fanów klubu także inne atrakcje. Fani mogli wygrać wyjazd do Liverpoolu na mecz z The Wolves (klub piłkarski Wolverhampton Wanderers). 15 maja rusza natomiast konkurs na polskim profilu marki Carlsberg na Facebooku. Do wygrania jest 150 zestawów dwóch butelek z limitowanej edycji Carlsberg Red Barley o poj. 0,64l. Konkurs potrwa do 23 maja i aby wygrać nagrody, trzeba będzie odpowiedzieć na pytanie dotyczące współpracy marki z klubem. Tuż przed finałowym meczem Ligi Mistrzów fani będą mogli wziąć udział w drugim konkursie, trwającym od 27 maja do 3 czerwca. Nagrodami będą specjalne zestawy dla kibiców – pasjonatów piwa Carlsberg.

Więcej informacji nt. Carlsberg Red Barley można znaleźć na stronie internetowej oraz wpisując w mediach społecznościowych hashtag #allred oraz FB marki Carlsberg.