W ramach nowej akcji sieci Carrefour, sprzedawane są produkty, których data minimalnej trwałości już minęła. Oznacza to, że tego typu towary mogą mieć nieco obniżoną jakość, lecz spożycie ich nie wpłynie negatywnie na nasze zdrowie.
Produkty, których DMT już minęła, są specjalne oznakowane i wyeksponowane na oddzielnej półce, by nie zostały pomylone z tymi towarami nieobjętymi promocją.
Zobacz również
Przeterminowaną żywność klienci mogą zakupić za połowę ich regularnej ceny. Oferta ta testowana jest w trzech francuskich marketach sieci: Carrefour de Vannes, Cesson-Sevigne i Amiens.
Docelowo Carrefour chce wprowadzić ofertę jeszcze w 14 kolejnych sklepach we Francji.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.
PS3
W kwietniu br. sieć Netto wdrożyło na polskim rynku aplikację, której celem jest walka z marnowaniem żywnością.