Rynek lodowy w Polsce, jako jeden z dynamicznie rozwijających się segmentów rynku słodyczy, odnotowuje znaczący wzrost sprzedaży. W 2023 roku sprzedaż lodów wzrosła o 15%, generując 3,75 mld zł. Ten wzrost jest częścią szerszego trendu na rynku produktów szybko zbywalnych (FMCG), ale mimo to ilość sprzedawanych lodów utrzymuje się na stabilnym poziomie – około 186 mln sztuk rocznie. Wakacje to niewątpliwie okres, w którym lody sprzedają się najlepiej, dlatego Carrefour zdecydował się na wprowadzenie do swojej oferty zupełnie nowych pozycji, które na pewno zainteresują młodszych konsumentów i nie tylko.
Idole dzieci i młodzieży w lodowym wydaniu
Carrefour stale rozszerza swój asortyment kierowany do młodszego pokolenia, aby sprostać ich oczekiwaniom. Już ponad połowa przedstawicieli Z przy zakupie lodów decyduje się na te na patyku, dlatego właśnie Carrefour wprowadził do swojej oferty lody od ulubionych influencerów młodzieży (Czajnika, Ekipy, GenZie, czy golden retrievera Gengara).
Zobacz również
Na lodowych papierkach spotkamy nie tylko internetowych twórców. Dla najmłodszych klientów Carrefour zapewnił także lody na licencji m.in. Hot Wheels czy Barbie. Kolejną gwiazdą, która w tym roku wypuściła swoje pierwsze lody, jest Kerfuś. Samojezdny robo-kot celebryta doczekał się swoich własnych lodów w dwóch smakach.
– Sezon lodowy uważamy oficjalnie za otwarty! Nasza oferta ponad 350 rodzajów lodów jest prawdopodobnie największą na polskim rynku, co cieszy zarówno nas jak i naszych stałych klientów. Szeroki wybór produktów, w tym ofert sezonowych i nowości to jeden z kluczowych elementów wyróżniających Carrefour w Polsce – mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Naszym celem jest stałe dążenie do spełniania oczekiwań konsumentów, ale też zaskakiwanie ich nowościami i innowacjami. W tym celu nawiązujemy współpracę z idolami młodzieży, a także rozwijamy gamy na wyłączność oraz inwestujemy we własne produkty. Wiemy, że nasz robot Kerfuś nadal wzbudza niemałe zainteresowanie, a gadżety z nim są uwielbiane przez osoby w różnym wieku. Dlatego liczymy, że wprowadzone właśnie do sprzedaży kerfusiowe lody, tak samo jak pozostałe nowości w naszej ofercie, umilą upalne letnie dni i przyciągnął do naszych sklepów wielu fanów tego zimnego deseru – dodaje Mroczek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing