Carrefour wycofuje plastikowe sztućce i talerze

Carrefour wycofuje plastikowe sztućce i talerze
Carrefour postanowił wycofać ze swojej oferty jednorazowe talerze oraz sztućce plastikowe. Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.
O autorze
1 min czytania 2020-02-14

Carrefour kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszenie zużycia plastiku, a take ograniczenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych w obiegu. Sieć poinformowała właśnie o wycofaniu jednorazowych sztućców i talerzy – zastąpiły je przyjaźniejsza dla środowiska naturalnego alternatywy, wykonane m.in. z drewna.

– Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Ponadto, sieć wprowadziła także ekologiczne alternatywy produktów higienicznych w swojej marce własnej. Płatki kosmetyczne, a także główki patyczków wykonane są w 100% z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw, bez użycia nawozów i pestycydów, natomiast patyczki zrobione są z celulozy uzyskanej z trzciny cukrowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Carrefour, w ramach inicjatywy zakupy do własnych opakowań, wprowadza do sklepów alternatywę dla tzw. zrywek. W sklepach sieci w całym kraju pojawiły się wielorazowe woreczki na warzywa i owoce wykonane w 100% z bawełny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie inicjatywy z myślą o ochronie naszego środowiska realizuje Carrefour? O proekologicznych działaniach polskiej sieci handlowej i nie tylko rozmawiamy z Barbarą Kowalską, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju, Carrefour Polska.