Carrefour kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszenie zużycia plastiku, a take ograniczenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych w obiegu. Sieć poinformowała właśnie o wycofaniu jednorazowych sztućców i talerzy – zastąpiły je przyjaźniejsza dla środowiska naturalnego alternatywy, wykonane m.in. z drewna.
– Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
Zobacz również
Ponadto, sieć wprowadziła także ekologiczne alternatywy produktów higienicznych w swojej marce własnej. Płatki kosmetyczne, a także główki patyczków wykonane są w 100% z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw, bez użycia nawozów i pestycydów, natomiast patyczki zrobione są z celulozy uzyskanej z trzciny cukrowej.
Carrefour, w ramach inicjatywy zakupy do własnych opakowań, wprowadza do sklepów alternatywę dla tzw. zrywek. W sklepach sieci w całym kraju pojawiły się wielorazowe woreczki na warzywa i owoce wykonane w 100% z bawełny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Jakie inicjatywy z myślą o ochronie naszego środowiska realizuje Carrefour? O proekologicznych działaniach polskiej sieci handlowej i nie tylko rozmawiamy z Barbarą Kowalską, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju, Carrefour Polska.