Hasło główne kampanii brzmi „Przelej gniew na nasze konto”. Zespół kreatywny zaczerpnął inspirację z wieloznaczeniowości słowa „przelewać” i zestawił je zarówno z przelewaniem pieniędzy, jak i złości, gniewu. Na grafikach towarzyszącym postom i banerom zobaczymy zdjęcia z zeszłorocznych strajków kobiet, a także bulwersujące cytaty osób związanych z polityką i kościołem katolickim.
Nasze tegoroczne kreacje przygotowane dla Centrum Praw Kobiet mają pokazywać sprzeciw i gniew powstały w wyniku ograniczenia praw kobiet w Polsce. Aby przekazać te emocje, zaczerpnęliśmy ze stylistyki streetartowej, która często agresywnie i głośno wykrzykuje swoje zdanie. Stylem graficznym, oraz symbolem pioruna wpisanym w kreskę znaku „%” pokazujemy nasz sprzeciw i zapraszamy do oddania 1% dla CPK, które od lat walczy o prawa kobiet w Polsce oraz udziela pomocy ofiarom przemocy domowej – tłumaczy Albert Stęclik, founding partner w Dziadku do orzechów, agencji kreatywnej odpowiedzialnej za przygotowanie kampanii.
Zobacz również
Niezwykle ważną rolę w procesie twórczym odegrała artystka i typografka Anna Czuż. Anna już wcześniej angażowała się w projekty profeministyczne, dlatego współpraca z Centrum Praw Kobiet świetnie wpasowała się w jej estetykę. Zadaniem Czuż było opracowanie logotypu i kroju pisma dla kampanii, a także stworzenie wspomnianego wcześniej „piorunocenta”. Ich charakter miał podkreślać gniew i niezgodę na działania rządu i kościoła, które odczuwają nie tylko założycielki i klientki CPK, ale i tysiące osób, które uczestniczyły w strajkach kobiet.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Udział w kampanii na rzecz Centrum Praw Kobiet znaczył dla mnie bardzo wiele. Od niemal 30 lat CPK edukuje, udziela wsparcia, staje po stronie słabszych i przeciwdziała wszelkim formom przemocy i dyskryminacji kobiet. Obecna sytuacja w Polsce pokazuje, że działalność fundacji jest niezbędna, a nasze wsparcie finansowe jest kluczowe dla podtrzymania jej działalności i niezależności – mówi Anna Czuż.
Słuchaj podcastu NowyMarketing