„Doładuj prawa kobiet o 1%” – pod tym hasłem powstała kampania Centrum Praw Kobiet oraz agencji Dziadek do orzechów, która od dwóch lat pro bono wspiera fundację w przygotowaniu kampanii reklamowych. To pierwsza kampania realizowana wspólnie przez agencję oraz CPK w 2021 roku. Celem kampanii jest zachęcenie do przekazania 1% podatku na rzecz Centrum Praw Kobiet.
W kampanii jako symbol wykorzystano baterię, która się rozładowuje. Ma ona symbolizować prawa kobiet, które są w ostatnich latach odbierane Polkom. Celem jest więc pokazanie, że prawa kobiet, jak żadne prawa, nie są dane raz na zawsze. Bez walki o ich respektowanie, poziom praw kobiet zaczyna spadać, aż do całkowitego „rozładowania”. Centrum Praw Kobiet jest organizacją walczącą o prawa kobiet na wielu płaszczyznach, wspierającą kobiety doświadczające przemocy i gwarantem tego, że bateria praw kobiet w Polsce nigdy się nie rozładuje.
Zobacz również
W ramach kampanii powstał m.in. spot wyreżyserowany przez Iwonę Bielecką, który pokazuje historię walki o prawa kobiet w Polsce i udziału CPK w tej walce. Dynamiczna forma, mocno oparta na budowaniu emocjonalnych skojarzeń pomiędzy konkretnymi hasłami, a obrazami pozwala zastanowić się nad tym, jak wyglądałaby współczesna Polska, gdyby nie działalność organizacji podobnych do Centrum Praw Kobiet. Budująca napięcie muzyka przeplata się z autentycznymi odgłosami ulicy, doniesieniami medialnymi oraz animacjami. Powracający w różnej formie obraz rozładowującej się baterii jest sygnałem tego, że jesteśmy świadkami ciągłej walki o respektowanie praw kobiet. Lektorem spotu jest aktorka Katarzyna Warnke, która od lat znana jest ze wspierania praw kobiet. Scenariusz spotu napisała Małgorzata Garapich, senior copywriter w Dziadku do orzechów.
Udział w kampanii wzięły m.in. aktorki Aleksandra Popławska, Katarzyna Warnke, Ola Domańska, Kasia Sawczuk, Barbara Grabowska, dziennikarka Dorota Wellman posłanka Barbara Nowacka.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Oprócz spotu w mediach społecznościowych oraz na popularnych stronach www będą publikowane banery i posty zachęcające do wpłaty 1% podatku na rzecz Centrum Praw Kobiet. W ramach kampanii powstał także spot radiowy i publikacje w mediach prasowe. Wszystkie formaty kampanii prowadzą do strony jedenprocent.cpk.org.pl/ zawierającej instrukcję przekazania 1% podatku z PIT.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania potrwa do końca kwietnia. Obsługą mediów i optymalizacją w trakcie jej trwania zajął się Dom Mediowy Czarna Owca.