Coraz więcej firm z różnych obszarów decyduje się na wykorzystanie sztucznej inteligencji. Zdecydowała się na to także chińska agencja telewizyjna Xinhua, która postanowiła wdrożyć pierwszą wirtualną prezenterkę. Xin Xiaomeng, bo tak nazywa się wirtualna prezenterka, ma w pełni przypominać człowieka, nie tylko w sposobie mówienia i mimice, ale także w kwestii poruszania się.
Za stworzenie wirtualnej prezenterki odpowiada koncern technologiczny Sogou. Pierwszy jej występ planowany jest na marzec br.
Zobacz również
Xin Xiaomeng jest drugim już wdrożeniem tego typu sztucznej inteligencji przez Xinhua. W ub.r. agencja wprowadziła na antenę wirtualnego prezentera, który jednak był ograniczony w swojej formie, statyczny i został stworzony jedynie do czytania informacji stworzonych przez dziennikarzy.
PS
Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest także do tworzenia wirtualnych influencerów. Miquela Sousa, pierwsza influencerka, która jest generowana komputerowo, prowadzi konto na Instagramie i ma już ponad 1,5 mln fanów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wirtualni ambasadorzy wykorzystywani są coraz częściej w świecie mody. Do swojej jesiennej kampanii z ub. r. dom mody Balenciaga zaangażował duńskiego artystę Yilmaza Sena, który na jej potrzeby stworzył kilku wirtualnych influencerów.