Już w ubiegłym roku Google zapowiedziało, że szykuje zmiany w algorytmie przeglądarki. Ten internetowy gigant nie planuje wymazać wszystkich reklam z Chrome, ale będzie blokować te naruszające standardy określone w dokumencie Better Ads Standard. Jak będzie to działać? Google będzie pobierało ze stron internetowych próbki, na podstawie których będzie można zobaczyć ile standardów naruszono na stronie. Test oparty jest o specjalnie przygotowanego Ad Experience Report API.
Google twierdzi, że celem narzędzia do blokowania reklam jest poprawa reklam internetowych oraz dodaje, że wszystkie informacje na temat wyników testów będą wyświetlały się w Google Search Console, by właściciele stron mogli sprawdzić, jak działają strony i w razie czego poprawić je.
Zobacz również
Chrome będzie blokować reklamy, które często wyskakują na cały ekran znienacka, autoodtwarzające się filmy lub plansze, które odliczają czas, aby przenieść nas do żądanego serwisu.
42% stron, do których wysłano prośby o zmianę praktyki reklamowej, już poprawiło swoje strony.
Osoby korzystające z Google Chrome będą musiały jedynie zrestartować przeglądarkę, by cieszyć się przeglądarką z aktywnym mechanizmem blokującym irytujące reklamy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing