Bezpłatne przeglądy stomatologiczne przejdzie 6 tysięcy dzieci z 5 województw. Ambasadorką akcji jest Halina Mlynkova, a partnerami merytorycznymi Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej i Grupa LUX MED.
Celem akcji „Chroń Dziecięce Uśmiechy” jest zachęcenie najmłodszych do dbania o higienę jamy ustnej i propagowanie wśród nich dobrych nawyków – mycia zębów po każdym posiłku, a przynajmniej dwa razy dziennie. Program jest odpowiedzią na alarmujące statystki – 40 proc. dzieci w wieku do 6 lat i aż 80 proc. poniżej 12 roku życia ma próchnicę, a zaledwie co czwarty uczeń szkoły podstawowej myje zęby przynajmniej raz dziennie .
Zobacz również
W tym roku mobilne gabinety dentystyczne obsługiwane przez stomatologów z Grupy LUX MED odwiedzą ponad 20 szkół podstawowych w pięciu województwach: mazowieckim, łódzkim, podlaskim, pomorskim i zachodniopomorskim. Lekcjom prowadzonym w całej Polsce przez nauczycieli i wolontariuszy PCK, towarzyszą materiały edukacyjne – zeszyt „Ja i moje zęby” dla dzieci w wieku 6-9 lat oraz książka „Ja i mój uśmiech” dla młodszych nastolatków.
1 proc. ze sprzedaży dowolnych gum marki Orbit (w sklepach stacjonarnych i on-line), zrealizowanej w okresie wrzesień – październik 2014 r., zostanie przeznaczony na przeprowadzenie lekcji dla około 50 000 dzieci i bezpłatnych przeglądów dentystycznych dla 6 000 uczniów. Dodatkowo, każdy, kto kupi w sklepach Piotr i Paweł dowolne opakowanie gum do żucia Orbit® w okresie trwania akcji (od 1 września do końca października 2014 r.) dołoży aż 2 proc. z ich sprzedaży na realizację programu.
„Program „Chroń Dziecięce Uśmiechy” wspierany jest dedykowanym brandingiem w sklepach i restauracjach, kampanią prasową z użyciem advertoriali oraz ogólnopolską kampanią reklamową w telewizji (dokrętka do spotu reklamowego Orbit®) i działaniami w mediach społecznościowych. Spoty reklamowe pojawią się w stacjach: Polsat, TVN oraz stacjach tematycznych, a także w serwisach: Iplex, Interia, Polsat IPLA, TVN Player, O2, Xaxis. Na głównej stronie Onet.pl zostanie umieszczony licznik środków zebranych podczas akcji. Kreacją kampanii reklamowej zajmuje się BBDO, działania social media prowadzi Isobar, a za realizację kampanii w obszarze content (np.: advertoriale, ambasador akcji, licznik środków) odpowiada MediaCom Beyond Advertising.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej informacji można znaleźć pod adresem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing