Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali – Grand Prix, otrzymały DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann oraz Value Media za kampanię „Idealny pracownik banku” dla marki PKO Bank Polski. Statuetki wręczył gość specjalny gali Effie – Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Gospodarki, Janusz Piechociński.
Tegoroczny konkurs obfitował również w Złote Effie – było ich 6. Wśród nagrodzonych złotem znaleźli się: Ogilvy & Mather i MEC za kampanię „Ograniczenia i limity nie interesują mnie” (NJU Mobile) przeprowadzoną dla Orange Polska; Saatchi & Saatchi Poland, Closbrothers oraz PHD Media Direction za kampanie „Wyprzedaż 2013 z udziałem W.Zientarskiego” dla Toyota Motor Poland; MediaCom Warszawa, Grandes Kochocnos, CPC oraz K2 za „Kto następny przejdzie do PLAY?” dla PLAY; VML Poland oraz Starcom MediaVest Group za „Mocno pomocni agenci PZU” dla PZU; MEC, Ogilvy & Mather oraz Duda Polska za „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (Biedronka) dla Jeronimo Martins Polska; DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann oraz Value Media za „Idealny pracownik banku” dla PKO Bank Polski.
Zobacz również
– Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim – nagrody Grand Prix. Przewodniczący Jury nie mieli wątpliwości, której kampanii w tym roku przyznać tę najważniejszą nagrodę. Myślę również, że statuetka ta w tym roku zyskała jeszcze dodatkową wartość ze względu na fakt, że wręczał ją sam Wiceprezes Rady Ministrów, Pan Janusz Piechociński – komentuje Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa – 38 pkt, a najbardziej efektywnego domu mediowego Starcom MediaVest Group – 68 pkt. Zajęły one pierwsze miejsca w rankingach Effie 2014.
Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 170 kampanii w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 75-osobowe jury, złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Katarzyny Milanovic, Dyrektor Generalne NIVEA na Polskę i kraje Bałtyckie oraz pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Podczas Gali odbyło się wystąpienia Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego, który mówił o istotnym znaczeniu gospodarczym polskich produktów, polskiego eksportu oraz o najbardziej rozpoznawalnych markach, a także nowoczesnym zarządzaniu marką dla promocji Polski w świecie, włączania polskich firm w międzynarodowy obieg gospodarczy oraz ekspansji polskich firm w świecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Effie wyznacza standardy, nagradza najbardziej skuteczne, strategicznie przemyślane działania komunikacyjne, nastawione na długofalowe efekty, wzmacniające gospodarkę kraju.
Poniżej znajduje się pełna lista nagrodzonych prac:
Grand Prix
Złote EFFIE
Srebrne EFFIE
Brązowe EFFIE
Nominacje
Konkurs Effie wspierają media i partnerzy biznesowi:
Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, Onet., TVN
Sponsorzy Wspierający: AMS, Multikino Media, Facebook
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media Impact Polska
Partner Technologiczny: Nextway Group
Sponsorzy Gali: Nespresso, Hennessy
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie
Patroni Medialni: Radio Zet Chilli, ThinkThank, NowyMarketing.pl, Biznes.pl, TVN24 Biznes i Świat.
Honorowy Patronat nad konkursem objął Minister Gospodarki. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym PKPP Lewiatan.