To artystyczny makijaż, który polega na malowaniu na powiece (i nie tylko) głównie chmur oraz motywów związanych z astrologią w przeróżnych konfiguracjach kolorystycznych. Trend Cloud Eye Makeup mocno związany jest z astrologią, która jest motywem przewodnim w świecie beauty w 2018. Prekursorką instagramowego trendu jest @nikkietutorials, która opublikowała zdjęcie z tym makijażem i zgarnęła 670 tys. instagramowych serduszek, podbijając tym świat Instagrama.
Zobacz również
Na sklepowych półkach możecie śledzić nowe produkty inspirowane astrologią, a infuencerzy rywalizują ze sobą, publikując recenzje nowych produktów. O tym trendzie przeczytasz również w najnowszym TRENDair, któremu poświęcono osobny rozdział.
Jak zrobili to inni po @nikkietutorials?
Na przykładach widzimy interpretację danego trendu. Beauty influencerzy nie skupili się na 100% odwzorowaniu makijażu. Stworzyli interpretację trendu, dając wartość dodaną innym. Dzięki temu zainspirowali tysiące użytkowników. Czy możemy to nazwać przepisem na sukces?
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wskazówki:
- Śledź na bieżąco poczynania światowych i polskich beauty influencerów na Instagramie i YouTube, tj. @nikkietutorials, @nataliebeautyyy, @lauralee, @dom.skii.
- Nie czekaj na realizację takiego makijażu (trendu), musisz działać real-time marketingowo! Opublikowanie materiału kilka miesięcy później odniesie wynik odwrotny do zamierzonego.
- Zrób zdjęcie makijażu, które opublikujesz na Facebooku oraz Instagramie. W przypadku Instagrama nie zapominaj o kluczowych hasztagach, którymi posługują się beauty influencerzy. Skorzystaj z narzędzi tj. kokohash.com – pomoże Ci dobrać najlepsze hasztagi.
- Nagraj video z Cloud Eye Makeup z pełną wersją na YouTube oraz wersję na Instagrama. Pamiętaj, zainspiruj się!
- Odpowiednio opisz film na YT pod kątem pozycjonowania w tym kanale, używając słów kluczowych związanych z branżą beauty oraz powiązanych z tematyką.
Na czym polega fenomen tego makijażu? Jak tworzyć trendy, które przerodzą się w viral? Czy warto kopiować tego typu trendy? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – pobierz najnowszy raport TRENDair i odkryj niezbędne wskazówki dla marketera działającego w branży beauty oraz benchmarki, którymi warto się zainspirować.
Roksana Binkowska
social media manager w agencji reklamowej MDI.
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka social mediów i świata mody. Miłośniczka nowoczesnych rozwiązań oraz najnowszych trendów świata marketingu i PR, a szczególnie mediów społecznościowych. Uwielbia podróżować, a w wolnych chwilach eksperymentuje w kuchni.