Trzy razy więcej danych
Liczba anonimowych profili internautów analizowanych przez Cloud Technologies, firmę specjalizującą się w obszarze Big Data i monetyzacji danych, wzrosła do 9 mld. To trzy razy więcej niż rok temu. Wówczas stworzona przez spółkę platforma do zbierania, przetwarzania i analizy danych OnAudience.com, przetwarzała 3 mld anonimowych profili ograniczając się przy tym do analizy internautów korzystających z komputerów stacjonarnych. Obecnie Cloud Technologies przetwarza także dane mobilne, co pozwala na bardziej precyzyjne określenie preferencji użytkowników Sieci.
– Dzięki wdrożeniu nowych rozwiązań technologicznych oraz pozyskaniu nowych partnerów biznesowych udało nam się istotnie zwiększyć ilość przetwarzanych danych. Największe wzrosty zanotowaliśmy na rynku amerykańskim oraz kluczowych rynkach europejskich. Co ważne, obecnie przetwarzamy również anonimowe informacje pozostawione przez internautów na urządzeniach mobilnych. Analiza informacji z wielu źródeł i lokalizacji w znaczącym stopniu ułatwia dopasowanie przekazu reklamowego do indywidualnych potrzeb. Rozdzielczość danych jest w tej chwili na tyle duża, że mogą one z powodzeniem zasilać systemy CRM firm ułatwiając im podjęcie lepszych decyzji biznesowych – mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
Zobacz również
9 mld to więcej niż wynosi liczebność światowej populacji
W tej chwili liczba anonimowych profili użytkowników i identyfikatorów reklamowych analizowanych przez Cloud Technologies przewyższa liczbę światowej populacji, którą szacuje się na 7,5 mld. Jak to możliwe? Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta: dziś statystyczny internauta korzysta z wielu urządzeń, a platforma OnAudience.com przetwarza poza plikami cookies z urządzeń stacjonarnych, również dane z urządzeń mobilnych. To wpływa na liczbę przetwarzanych danych.
– Szacuje się, że z Internetu korzysta około 4 mld osób. Jednak użytkownik globalnej sieci loguje się do niej zazwyczaj z wielu urządzeń – zarówno z laptopa, telefonu komórkowego, czy tabletu. To sprawia, że liczba wszystkich cookies przewyższa liczbę populacji. Warto podkreślić, że w cyfrowym świecie nie sztuką jest zebrać gigantyczne wolumeny danych, wyzwaniem jest znalezienie między nimi właściwych korelacji i w konsekwencji ich monetyzacja. Analiza informacji z wielu źródeł i lokalizacji w znaczącym stopniu to ułatwia– zwraca uwagę Piotr Prajsnar z Cloud Technologies.
Aktualne dane o preferencjach i zrachowaniach internautów mają coraz większą wartość, co potwierdza raport „The Value of Our Digital Identity”, autorstwa Boston Consulting Group.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wynika z niego, że wartość cyfrowej tożsamości internautów z Unii Europejskiej w 2020 roku zbliży się do okrągłego biliona euro, co stanowi równowartość blisko 8 proc. PKB, generowanych przez wszystkie państwa Wspólnoty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing