Burger King znany jest ze swoich ciekawych kampanii, w tym z wielu tych, wymierzonych przeciwko swojemu największemu rywalowi – McDonaldowi. Tym razem marka ponownie postanowiła zażartować ze swojego konkurenta tworząc kampanię, która porusza kwestię strachu przed klaunami.
Wszystkim przecież znana jest postać słynnego klauna – Ronalda McDonalda, który stał się symbolem popularnego fast foodu. Natomiast jak pokazują badania, wiele osób, w tym zwłaszcza Amerykanie, zwyczajnie boją się tych dziwacznych postaci.
Zobacz również
Burger King zaprezentował więc serię zdjęć, przedstawiających rozhisteryzowane małe dzieci w objęciach klaunów podczas swoich przyjęć urodzinowych. Kreacje okraszono podpisami „Urodziny powinny być szczęśliwe” z drobną wzmianką reklamującą „wolne od klaunów” przyjęcia w Burger Kingu.
Za realizację odpowiada agencja LOLA MullenLowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Po tym, jak rosyjski oddział Burger Kinga stwierdził, że horror na podstawie prozy Stephena Kinga „To” jest najdłuższą reklamą konkurencji, ponieważ wizerunek klauna Pennywise’a za bardzo przypomina postać Ronalda McDonalda, marka postanowiła zadziałać i na premierze filmu w Niemczech zażartowała z sieci fast foodów.
PS2
A tu przykład innej „walki” między Burger Kingiem a McDonaldem.
PS3
Burger King ogłosił nową akcję – każda osoba, która zamówi Whoppera znajdując się w okolicach McDonalda, otrzyma burgera za centa.
PS4
Supermarket Bio Family postanowił dać prztyczka w nos McDonaldowi odpowiadając na billboard fast fooda podobnym nośnikiem reklamowym, lecz ze zdrowszą ofertą produktów.