W erze ciągłych doniesień o stanie naszego środowiska naturalnego, budowanie świadomości ekologicznej zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. Bycie „eko”, nie jest już tylko modnym hasłem, ale powoli zaczyna być postrzegane jako odpowiedzialność społeczna każdej świadomej jednostki, za obecne i przyszłe pokolenia. Tym tropem poszła Grupa Raben ze swoją kampanią „eco2way. Po drodze z ekologią”.
Zaczęło się od prostego eksperymentu społecznego. Grupę dzieci w Kolegium Edukacyjnym Poznańskiego Stowarzyszenia Oświatowego „Dębinka”, w obecności pedagoga oraz psychologa dziecięcego, poproszono o narysowanie, jak wyobrażają sobie swoje szczęśliwe chwile spędzone z rodziną. Później pokazano obrazki ich rodzicom – ponad 90% prac przedstawiało ludzi w otoczeniu środowiska naturalnego. Naukowcy od lat alarmują jednak, że jeżeli teraz, w tej chwili nie zaczniemy dbać o naszą planetę, to przyszłe pokolenia niektóre dobrodziejstwa pamiętać będą jedynie z takich rysunków…
Zobacz również
To szczególnie ważne zadanie dla rodziców, którzy przecież marzą o szczęśliwej i jak najlepszej przyszłości dla swoich dzieci. To oni w pierwszej kolejności powinni uczyć pociechy odpowiedzialności za swoje działania, edukować i uświadamiać, jak indywidualne decyzje wpływają na ogół. Takie postawy należy kształtować od najmłodszych lat. Większy wpływ na zanieczyszczenia mają jednak wielkie firmy, koncerny oraz przedsiębiorstwa. To głównie od nich wymagamy zdecydowanych kroków w walce o czystą planetę.
– Jako jeden z liderów wśród operatorów logistycznych zdajemy sobie sprawę z wpływu, jaki branża logistyczna odciska na środowisku naturalnym, wiemy, że stanowimy istotne ogniwo w łańcuchu dostaw całej gospodarki – mówi Grupa Raben i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych klientów, którzy działania ekologicznie traktują poważnie, a jednocześnie stawia sobie za cel budowanie świadomości wśród tych, dla których do tej pory segregowanie odpadów czy oszczędzanie wody było nic nieznaczącym elementem codzienności. Dlatego główną ideą kampanii „Po drodze z ekologią” jest propagowanie wiedzy i sprowokowanie odbiorców do większego zaangażowania się w podstawowe działania związane z ochroną środowiska w trosce o przyszłe pokolenia.
Wszyscy potrafimy wymienić czynniki najbardziej drastycznie wpływające na pogorszenie kondycji naszej planety. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że przecież nie jesteśmy w stanie, na obecnym poziomie rozwoju, jako ludzkość zrezygnować z hodowli bydła czy wydobycia niektórych surowców. Można jednak stosować rozwiązania jak najbardziej minimalizujące negatywny wpływ na otoczenie. W zakres działań Grupy Raben wchodzi między innymi inwestowanie w nowoczesną flotę, by ograniczać emisję CO2, optymalizowanie transportów, organizowanie akcji nasadzania drzew oraz wprowadzanie w biurach i na magazynach nowych standardów pomagających chronić środowisko.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Na stronie kampanii „eco2way. Po drodze z ekologią” znajdziecie porady, jak wprowadzić ekologię do codziennego życia rodziny. Swoimi pomysłami możecie się również podzielić w konkursie. Wystarczy, że na fanpage’u firmy, pod postem konkursowym, umieścicie zdjęcie jak wspólnie z dziećmi dbacie o ekologię. Do fotografii dołączcie kilka słów na temat tego, dlaczego ekologia i troska o środowisko jest dla was ważna. Konkurs potrwa od 4 czerwca 2018 roku do 22 czerwca 2018 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing