Co lubią wygrywać użytkownicy Facebooka?

Kto szuka gier na Facebooku? Dla jakich nagród warto wziąć udział w konkursach? Według analizy Pogryw.pl gracze to… kobiety! Wbrew stereotypom, coraz więcej wyników badań dowodzi, że to kobiety częściej od mężczyzn angażują się w internetowe konkursy.
O autorze
1 min czytania 2012-07-05

Według ostatniego badania firmy Alawar Entertainment, już ponad 80% użytkowników gier casual na świecie stanowią kobiety. Gry casualowe to inaczej gry rekreacyjne, przy których użytkownik nie musi z reguły intensywnie myśleć, a zasady są proste. Jak wynika z ostatnich badań IIBR przeprowadzonych osobno na grupie mężczyzn i osobno na grupie kobiet – mężczyźni z przebadanej grupy częściej korzystają z konsol (33%) niż kobiety (22%), panie natomiast preferują gry na telefonach komórkowych/smartfonach (kobiety 60%, mężczyźni – 44%) oraz właśnie na serwisach społecznościowych (odpowiednio kobiety – 28% i mężczyźni – 15%). Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1000 osób.

Na fan page’u Pogryw.pl to kobiety stanowiły aż 62% wszystkich uczestników konkursu. Najliczniejszą grupę, bo aż 24% stanowiły kobiety w wieku 25-34 lata. Może to wskazywać na grupę kobiet dysponujących większym marginesem wolnego czasu, które lubią oderwać się na chwilę od codziennych obowiązków domowych i opieki nad dziećmi.

Twórcy konkursu na fan page’u Pogryw.pl poczynili szereg ciekawych obserwacji dotyczących preferowanych przez użytkowników Facebooka nagród w czasie trwania własnego konkursu. Bardzo ciężko jest namówić użytkowników Faceboka na zaangażowanie się w konkurs, gdy nagrodami są np.: audiobooki, muzyka w postaci płyt CD czy filmy na DVD. Największą popularnością cieszy się za to dość szeroka kategoria gadżetów, w której mieszczą się takie przedmioty jak: kocie temperówki, odmiana Jengi o nazwie „Imprezowa wieża”, paski do spodni z wbudowanym otwieraczami, koperty na laptopy czy uwięzione w łańcuchu butelki z winem. Takie właśnie mniej lub bardziej kreatywne nagrody sprawdziły się w przypadku konkursu organizowanego przez Pogryw.pl. Wśród wszystkich nagród gra „Imprezowa wieża” – odmiana popularnej gry Jenga – cieszyła się największym powodzeniem.

Serwis Pogryw.pl zorganizował konkurs przy okazji utworzenia swojego fan page’a i startu strony internetowej. Aby wziąć udział w konkursie, należało polubić profil Pogryw.pl na Facebooku i wybrać kategorię nagród, które chciało się wygrać. Było ich 7: książki, muzyka na CD, audiobooki, filmy, gry, srebrna biżuteria i przeróżne gadżety. W każdej kategorii użytkownik miał do wyboru kilkanaście nagród. W czasie trwania konkursu fanpage Pogryw.pl polubiło 14,869 osób. Liczba „osób, które mówiły o tym” wyniosła w szczytowym momencie aż 5,529 osób.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj