Niecałe pół roku temu próbowano o tym przekonać uczestników konferencji Internet Beta 2013.
Wyzwanie
Zobacz również
Fabryka e-biznesu i Mobi Touch – rzeszowskie firmy Klastra IT zajmujące się marketingiem, rozwiązaniami IT i tworzeniem aplikacji mobilnych postanowiły w dość nietypowy sposób pokazać, że ich miasto da się lubić. Okazją do zaprezentowania Rzeszowa z nieco innej strony okazała się konferencja Internet Beta 2013. Zjeżdżający z całej Polski przedstawiciele branży internetowej stali się pierwszą grupą, której zaprezentowano grę promocyjną „Wielka Beta 2013”
Widzieliście już pomnik?
Budzący liczne skojarzenia rzeszowski Pomnik powstał w połowie lat ’70 i z miejsca stał się symbolem miasta. Konstrukcja została odwzorowana również w aplikacji wymyślonej przez FEB i zrealizowanej dzięki Mobi Touch. W ten sposób powstała gra wykorzystująca technologię Xbox Kinect.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wielka Beta 2013
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W trakcie Internet Beta 2013 do dyspozycji uczestników oddano stanowisko z grą. Sterowanie za pomocą ruchu rąk dla wielu osób okazało się nowym ciekawym doświadczeniem i skusiło ich do wzięcia udziału w rywalizacji. Zadaniem graczy było jak najszybsze i jak najdokładniejsze ułożenie wspomnianego pomnika za pomocą gestów rąk, w czym skutecznie przeszkadzały pojawiające się niespodziewanie internetowe memy i sympatyczne ale uparte alpaki (zwierzaki hodowane w celach naukowych przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – jednego organizatorów konferencji).
Gra miała swoje odzwierciedlenie w sieci. Pod adresem www.wielkabeta.pl w czasie rzeczywistym zbierano fotografie graczy wykonywane przez Kinecta. Dzięki temu prostemu zabiegowi uczestnicy mogli szybko pobrać swoje pamiątkowe zdjęcia lub udostępnić je znajomym za pośrednictwem serwisów społecznościowych.
Przez rozrywkę do serca
Angażująca forma zabawy, atmosfera sprzyjająca nawiązywaniu kontaktów i zdobywaniu doświadczeń wpłynęła na pozytywny odbiór gry. Ostatecznie wyzwanie budowy pomnika podjęło ponad 180 osób, które spędziły wspólnie 6 godzin i 15 minut na zabawie z marką miasta Rzeszów. Prawdziwym wyznacznikiem odbioru gry są jednak zdjęcia graczy, które pokazują emocje, zaangażowanie i radość związaną z samą zabawą jak i okazją do rywalizacji z innymi uczestnikami. To właśnie emocje są silnym nośnikiem skojarzeń, generują wspomnienia i zapadają w pamięć. Jeszcze ciekawszy jest transfer tych uczuć, dzięki możliwości udostępniania zdjęć (opcji tej użyto 382 razy) o akcji dowiedziała się szersza grupa osób niebiorących bezpośredniego udziału w konferencji. Zdjęcia ukazujące bawiących się ludzi w nietypowych pozach znanych z internetowych memów stworzyły kontekst społecznościowy, który uwiarygodnił akcję i pozwolił jej wygenerować dodatkowy zasięg. Uczestnicy konferencji dobrze się bawili mając w tle Rzeszów i jego najbardziej rozpoznawalny symbol. Ich uśmiechnięte twarze zobaczyła szeroka grupa znajomych i obserwujących w mediach społecznościowych, a o to przecież chodziło – o promocję przez zabawę… a może na odwrót? 🙂
Neverending story
Raz rozpoczęta historia często zatacza krąg. Nie inaczej było w przypadku tej konkretnej aplikacji. Wielka Beta promowała Rzeszów na kolejnych konferencjach, a ostatnio po pewnych przeróbkach zaprezentowano ją na krakowskiej Mobile Trends Conference.