Agencja Rocket Media prowadzi projekty dla klientów z branż mocno konkurencyjnych i specjalistycznych. Specjalizuje się w marketingu efektywnościowym: oferuje działania SEO, kampanie płatne (Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn Ads) i wsparcie bardzo mocnego działu Strategy&Content Marketing. Od 2012 r. firma przechodziła liczne zmiany – zmieniały się osoby zarządzające, poszerzały się kompetencje, a w 2018 roku Rocket Media stał się właścicielem agencji performance marketingowej Digital Hill. Naturalnym więc etapem rozwoju po kilku latach intensywnej działalności był rebranding.
– Internet cały czas ewoluuje, zmieniają się mody i możliwości technologiczne. Serwisy, które powstawały na początku 2000 czy 2010 roku są już po prostu nieaktualne. Nasz proces rebrandingu nazywamy bardziej ewolucją niż rewolucją. To po prostu kolejny etap w rozwoju firmy, który wymagał realizacji – mówi Grzegorz Bosak, CEO Rocket Media.
Zobacz również
Generator usług – nowa funkcjonalność i pomoc dla firm
Zmiana identyfikacji wiązała się również z postawieniem nowej witryny internetowej. Niewątpliwie najjaśniejszym punktem serwisu www.rocketmedia.pl jest teraz pomocne narzędzie – generator usług. Użytkownik odwiedzający stronę określa branżę, w której działa i cel biznesowy, jaki chciałby osiągnąć dzięki działaniom e-marketingowym. W rezultacie otrzymuje podpowiedź, jakie narzędzia sprawdzą się w jego przypadku najlepiej.
– Bardzo zależało nam przy tworzeniu nowej strony internetowej, aby dać użytkownikowi już na samym początku wizyty wartość dodaną – pierwszą wskazówkę i wiedzę. Po tylu latach realizacji różnorodnych projektów wiemy już co się sprawdza, a co nie. Na bazie tych doświadczeń powstał generator usług, który nazywamy między sobą silnikiem naszej rakiety. – mówi Kamila Węcka, marketing specialist w Rocket Media.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co łączy Rocket Media i NASA?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do tej pory identyfikację wizualną Rocket Media charakteryzowała pomarańczowa, rysunkowa rakieta. Koncept popularny wśród firm, których nazwa jakkolwiek nawiązuje do kosmosu. – Wizualnie chcieliśmy odejść od oklepanych schematów rakiety, którą ma praktycznie każda firma z Rocket w nazwie – zaznacza Bosak.
Nieplanowana była zmiana nazwy firmy, więc zaproponowanie kreatywnego kierunku odbiegającego od standardowych elementów, przy zachowaniu kosmicznego charakteru było dla Necona wyzwaniem. – Poza nazwą i wynikającymi z niej kosmicznymi elementami, można powiedzieć, że wszystko budowaliśmy od nowa. Głównym źródłem inspiracji są archiwalne fotografie NASA i ilustracje w stylu retro futurystycznym, które idealnie wpasowały się w nazwę Rocket Media i w oryginalny sposób nawiązywały do naszego kierunku kreatywnego – opowiada Błażej Polkowski, creative director w studiu Necon.
Z logo zniknęła rysunkowa rakieta, a pojawił się znak, który doskonale odzwierciedla to, czym Rocket Media zajmuje się na co dzień – przypomina kursor symbolizujący działania online, ma dynamiczny kształt symbolizujący poprawę wyników klienta i odwagę w działaniu, dodatkowo tworzy literę R jak Rocket Media. Nawiązanie do historii NASA w całej identyfikacji wizualnej okazało się strzałem w dziesiątkę. – Zrozumieliśmy, że zdecydowanie bliżej nam do historii NASA i rozwoju technologicznego, który jest charakterystyczny dla przemysłu kosmicznego – opowiada Bosak.
– To co wyróżnia nową odsłonę Rocket Media to odważna kolorystyka, ciekawa typografia i te przepiękne fotografie kosmiczne – dodaje Polkowski.