Silnik Criteo generuje kampanie efektywnościowe dla tysięcy reklamodawców na całym świecie. Doświadczenie i dane historyczne zebrane dzięki tym projektom pozwalają Criteo ocenić, które działania reklamodawców są skuteczne, a które mogą okazać się marketingową pomyłką. Criteo przygotowało przewodnik, w którym prezentuje kilka ciekawych sposobów, pozwalających na zamianę zwykłych wyników w niezwykłe rezultaty. Równocześnie, przewodnik wymienia najczęstsze błędy popełniane przez firmy i pokazuje, jak ich uniknąć.
Jakie kroki powinni podjąć specjaliści od marketingu, aby ich kampanie osiągnęły wyjątkową efektywność? Oto pięć usprawnień, dzięki którym Twoja kolejna kampania będzie najlepszą w historii:
Zobacz również
1. Jasno określ swoje cele
Zdefiniowanie sukcesu jest niezbędne do jego osiągnięcia. Jak wygląda ROI w Twojej firmie? Jakie konkretne KPI mają dla Ciebie największe znaczenie?
Aby zidentyfikować docelowy poziom ROI, zbadaj elastyczność kampanii, sprawdzając jaki przychód kampania generuje przy różnych poziomach wydatków. Twoje wskaźniki KPI i strategia ustalania stawek zależą od tego, ile jesteś w stanie zapłacić za transakcję dla różnych typów osób odwiedzających witrynę. Pozyskanie nowego klienta będzie droższe niż ponowne zaangażowanie obecnego klienta, więc dostosuj budżet i cele tak, by mieć jeden ROI na każdy typ użytkownika.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
2. Użytkownicy przede wszystkim
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najlepsze kampanie medialne nie koncentrują się na placementach, a na użytkownikach. Przeanalizuj dokładnie posiadane dane, aby wychwycić wszystkie informacje na temat zachowań i ścieżki zakupowej klienta. Oto pytania, na które warto znać odpowiedzi: jaki jest średni czas pomiędzy pierwszą wizytą na stronie i konwersją? Ile płatnych kliknięć przypada na konwersję? Jaki jest współczynnik odrzuceń na każdym etapie lejka sprzedażowego? Jaka jest średnia częstotliwość zamówień od stałych klientów? Jak wygląda wskaźnik sprzedaży wśród nowych klientów w każdym kanale?
3. Nadaj treść swoim danym
Dane nieanalizowane to tylko…dane. Zadawanie właściwych pytań jest kluczem do uzyskania maksimum informacji z posiadanych zasobów danych, zwłaszcza gdy tych informacji nie mamy zbyt wiele. Wykorzystuj doświadczenie partnerów technologicznych w identyfikacji wartościowych zależności. Wszystko w myśl zasady: inteligentne dane oznaczają lepsze decyzje.
4. Nie zadowalaj się półśrodkami
Liczy się jakość. Odsłony wysokiej jakości pozwalają dotrzeć do użytkowników nieosiągalnych w przeciętnych miejscach. Dzięki temu zyskasz przewagę nad konkurencją. Nie zakładaj, że dostajesz najlepsze placementy. Zapytaj swoich partnerów w jaki sposób kupują i sprzedają najlepszą powierzchnię reklamową, z którymi platformami RTB współpracują oraz czy mają bezpośrednie relacje z wydawcami.
5. Pamiętaj, że użytkownicy stawiają na mobilność
Użytkownicy w coraz większym stopniu korzystają ze smartfonów i tabletów, więc kampanie muszą być zoptymalizowane pod kątem mobile i muszą docierać do użytkowników na różnorodnych urządzeniach. W celu zagwarantowania, że reklamy są zgodne ze wszystkimi urządzeniami, korzystaj z banerów HTML zamiast Flash, które nie działają w technologii Apple i są coraz częściej wygaszane na rzecz lżejszych formatów.
Zespół Criteo życzy powodzenia!