Coca-Cola HBC Polska rozszerza ofertę – do portfolio dołącza włoska marka Caffè Vergnano

O autorze
2 min czytania 2023-05-17

Cały rynek kawy w Polsce wart jest około 7 mld złotych. Ponad połowa Polaków pije kawę poza domem i ten odsetek rośnie – na przestrzeni 3 lat o 12pp. Odpowiadając trendy rynkowe i realizując założenia strategii biznesowej 24/7, Coca-Cola HBC rozszerzyła udział tego produktu w swojej ofercie i nawiązała strategiczne partnerstwo z Caffè Vergnano – rodzinną marką z Włoch, z ponad 140-letnią tradycją. 

Według badań Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat (2022) aż 65% Polaków wypija średnio od 1 do 2 filiżanek kawy dziennie. Polacy, poza tym, że kochają szczególnie ‘latte’ i ‘espresso’, stają coraz bardziej wymagającymi i dojrzałymi kawoszami, chętnie sięgającymi po wyroby premium. 

– Zwyczaje i trendy konsumenckie napędzają rozwój naszego portfolio. Cały czas poszerzamy wachlarz marek, produktów i wariantów smakowych, by nie tylko zaspokajać potrzeby, ale także oczekiwania rynku. Podążając za naszą strategią 24/7, trzy lata temu wprowadziliśmy do naszej oferty kawę – to był strzał w dziesiątkę. Polska jest dziś najsilniejszym rynkiem w tej kategorii w całej grupie Coca-Cola HBC. Na tym nie poprzestajemy i robimy kolejny, ekscytujący krok – strategiczne partnerstwo z Caffè Vergnano – podkreśla  Ruža Tomić Fontana, dyrektorka generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie. 

Widząc rosnące zainteresowanie polskiego konsumenta kawą premium, Coca-Cola HBC zapowiada rozwój tej kategorii. Wejście w dystrybucję produktów Caffè Vergnano w sektorze HoReCa to dopiero początek. W najbliższych miesiącach firma planuje rozszerzyć ofertę marki o rozwiązania dla biznesu (np. do biur), a dalej także o artykuły z segmentu kaw do domu. Rozwojowi portfolio towarzyszyć będą działania wspierające budowanie świadomości i rozpoznawalności marki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Cieszę się, że Caffè Vergnano stało się częścią portfolio Coca-Cola HBC w Polsce – rynku z ogromnym potencjałem na mapie biznesu kawy. Jestem przekonana, że dzięki wsparciu tak silnego zespołu, osiągniemy świetne wyniki. Bardzo dziękuję za zaangażowanie i pracę włożoną już w rozwój naszej marki. Tak ważne kroki biznesowe jak ten mają dla mnie i naszej rodziny ogromne znaczenie – mówi Carolina Vergnano, prezeska Caffè Vergnano. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka z tradycjami   

Włoski styl, rodzinna tradycja, zrównoważone podejście do biznesu, wyjątkowy smak i wysoka jakość to atrybuty Caffè Vergnano, która już od ponad 140 lat cieszy swoim smakiem mieszkańców Półwyspu Apenińskiego. Historia marki sięga 1882 roku, kiedy to jej twórca – Domenico Vergnano, otworzył pierwszy, butikowy sklepik z kawą. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tradycje związane z marką i specjalna receptura kawy przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Wyróżnikiem Caffè Vergnano jest jej jakość powstała w procesie powolnego, starannego sposobu palenia wyselekcjonowanych ziaren. Oferta w Polsce składa się z ponad 10 propozycji kaw premium od 100% arabiki po jej mieszanki z robustą. Znajdują się w niej ekskluzywne kompozycje z najlepszych odmian kawy na świecie – Linia 1882 oraz produkty linii Classic: od owocowych Mille i Espresso Dolce '900 do pełnych smaku Espresso Crema '800, poprzez kawy o intensywnym aromacie i kremowej konsystencji: Espresso Ricco '700, Espresso Classico '600, aż po delikatniejszy smak bezkofeinowego wariantu Decaffeinated.