Pod koniec października 2020 roku Coca-Cola zaprezentowała prototyp papierowej butelki stworzonej we współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer. Tak zwana PlantBottle w 30% miała być wytwarzana z surowców pochodzenia roślinnego i w 100% nadawać się do recyklingu.
Prace nad papierową butelką trwały ponad 7 lat. Teraz koncern chce w końcu przetestować PlantBottle.
Zobacz również
Jak poinformowali przedstawiciele Coca-Coli, pierwsze 2 tys. papierowych opakowań trafi do węgierskich sklepów już latem tego roku. W papierowych butelkach sprzedawany będzie owocowy napój marki o nazwie Adez.
Co istotne, choć marka używa stwierdzenia „papierowa butelka”, to prototyp zaprezentowany w ubiegłym roku nadal składał się z plastikowego zamknięcia i plastikowej wyściółki w środku. Na tę chwilę nie wiadomo, czy opakowanie, które pojawi się na rynku już za kilka miesięcy, będzie w 100% papierowe.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W 2019 roku marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom, by sprawdzić czy np. chronią one piwo przed utratą jakości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Plany wprowadzenia papierowego opakowania miała również marka Johnnie Walker.