Zapowiadane boty miałyby być odpowiedzialne m.in. za tworzenie scenariuszy, reklam i muzyki, a także za komunikację w social media. Marka chce również wykorzystać sztuczną inteligencję w rozwoju treści, mediów i e-commerce. Plany te ujawnił Mariano Bosaz, global senior director, Coca-Cola, na tegorocznej edycji Mobile World Congress w Barcelonie.
Bosaz podkreśla także, że Coca-Cola zdaje sobie sprawę z tego, że zmiany będą następować sukcesywnie. Prognozuje jednak, że docelowo wszystkie te czynności mogą zostać przejęte przez maszyny.
Zobacz również
PS
W kwietniu zeszłego roku agencja McCann Erickson Japan ogłosiła, że w ich szeregi wstąpił nowy dyrektor kreatywny, którym był… Robot AI-CD β.
Już po kilku miesiącach od jego przyjęcia mogliśmy zobaczyć zobaczyć pierwszą kreację stworzoną przez sztuczną inteligencję. Reklama została przygotowana dla Clorets Mint Tabs, marki należącej do Mondelez.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Klient poprosił o przygotowanie dwóch reklam. Jedna miała być kreacją człowieka, druga robota. Obie zostały poddane do głosowania, jednak nikt nie wie, która została stworzona przez AI-CD β.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Która, Waszym zdaniem, jest lepsza? I jak myślicie, którą stworzył człowiek?