Popularne sieci fast foodowe, takie jak McDonald’s, Burger King czy KFC, bardzo często w swoich kampaniach bezpośrednio nawiązują do konkurencji. Mistrzami w tej kwestii niewątpliwie są te dwie pierwsze marki, które już od dobrych kilku lat prowadzą ze sobą reklamowe „bitwy”.
Teraz dołączył do nich Subway. W najnowszej kampanii marki zatytułowanej „Make It What You Want” pojawiły się wizerunki słynnych maskotek sieci fast foodowych – Colonela Sandersa, Ronalda McDonalda oraz króla Burger Kinga – które w agresywny sposób przerywają nagrywanie reklamy.
Zobacz również
Za realizację odpowiada agencja Above & Beyond.
PS
W grudniu 2018 roku Burger King ogłosił nową akcję – każda osoba, która zamówi Whoppera znajdując się w okolicach McDonalda, otrzyma burgera za centa.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po tym, jak rosyjski oddział Burger Kinga stwierdził, że horror na podstawie prozy Stephena Kinga „To” jest najdłuższą reklamą konkurencji, ponieważ wizerunek klauna Pennywise’a za bardzo przypomina postać Ronalda McDonalda, marka postanowiła zadziałać i na premierze filmu w Niemczech zażartowała z sieci fast foodów.