Program powstał przy współpracy z PZPS i Fundacją „Polska Siatkówka”. Sponsorem wydarzenia jest firma Ferrero, natomiast za jego komunikację i oprawę wizualną odpowiada agencja Communication Unlimited.
Eliminacje trwają cały rok i prowadzone są na szczeblach miejskich i wojewódzkich. W czasie ich trwania atmosfera jest sukcesywnie podgrzewana dzięki aktywnej komunikacji prowadzonej przez agencję na stronie internetowej i fanpage’u oraz Instagramie Kinder+Sport. Głównym celem programu jest promowanie zdrowej rozrywki wśród najmłodszych. Dlatego właśnie dialog prowadzony z użytkownikami w mediach społecznościowych nie sprowadza się wyłącznie do relacjonowania rozgrywek, ale jest rozszerzony o edukowanie odnośnie korzyści płynących z uprawiania sportu oraz budowanie społeczności młodych siatkarzy, ich rodziców, a także byłych uczestników finałów. Communication Unlimited jest także autorem materiałów merytorycznych wykorzystywanych przy komunikacji programu na terenie szkół.
Zobacz również
Podczas samych finałów panuje niezwykła atmosfera. Tutaj nie ma przegranych. Zwycięża każdy, kto potrafi współdziałać w drużynie, intensywnie trenuje i daje z siebie wszystko. Turniej to jednak nie tylko mecze – to mnóstwo okazji do networkingu i wymiany kontaktów. Bo Kinder+Sport to rozwój na każdej płaszczyźnie, a wspólne doświadczenia sportowe zbliżają i przekształcają się w przyjaźń na całe życie. Niemałe znaczenie dla klimatu wydarzenia ma oprawa przygotowana przez agencję – mowa o efektownym brandingu hal, w których odbywają się rozgrywki, sprzętu sportowego oraz nagród dla najlepszych zawodników.
Na mistrzów Kinder+Sport co roku czeka wyjazd na ważne wydarzenie pełne sportowych emocji. Na przestrzeni lat były to między innymi Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej w Łodzi w 2014 roku oraz Final Six Ligi Światowej w Krakowie w roku 2016. Dwa lata temu najlepsi z najlepszych mieli okazję wyjechać na wystawę Expo do Mediolanu, gdzie pojawił się także pawilon Kinder+Sport, w którym można było się dowiedzieć wszystkiego o programie. Komunikacja w mediach społecznościowych tych pełnych pozytywnych emocji wydarzeń należała do agencji Communication Unlimited.
Bez wątpienia wspaniałą nagrodą dla młodych siatkarzy jest także możliwość obcowania z idolami – mowa tu o ambasadorach programu, którymi są Sebastian Świderski (siatkarz, trener, zawodnik reprezentacji Polski i prezes zarządu ZAKSA Kędzierzyn Koźle) i Piotr Gruszka (siatkarz, trener, rekordzista pod względem liczby meczów rozegranych w kadrze, a z czasem jej kapitan). Obaj są obecni podczas trwania finałów, kibicują uczestnikom i rozdają autografy. Piotr Gruszka wystąpił także w nagranych przez agencję materiałach instruktażowych dla młodych siatkarzy. Można je obejrzeć na kanale YouTube Kinder+Sport.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Przyczyniamy się do rozwoju sportu i zdrowego tryb życia wśród dzieci. – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji – Musimy pamiętać, że program powstał 10 lat temu, kiedy marketing był dużo bardziej skoncentrowany na realizacji zadań sprzedażowych. W Communication Unlimited od początku myśleliśmy dużo szerzej i głębiej o komunikacji marketingowej, która jest skuteczna tylko wtedy, gdy rzeczywiście angażuje. Trafia do naszych emocji i oczekiwań. Nie tylko kreuje obietnice, ale przede wszystkim je spełnia. To ogromna satysfakcja dla agencji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przez długi czas rozgrywki finałowe prowadzone były w Zabrzu, następnie przenoszone były kolejno do Drzonkowa, Krakowa i Częstochowy. W tym roku ponownie stolicą polskiej minisiatkówki będzie Zabrze. Jubileuszowy, dziesiąty turniej odbędzie się tam w dniach 26-29 czerwca!