fot. David the Agency
Zdarza się, że w reklamach prezentowany produkt odgrywa główną rolę, np. poprzez umieszczenie go w centralnym miejscu. Corona zastosowała jednak odwrotny zabieg i celowo usunęła butelki piwa z kreacji.
Zobacz również
Każda z reklam przedstawia typowy dla marki Corona plażowy pejzaż, w którym szczególną uwagę przykuwa piękna przyroda. Wszystko wydawałoby się idealne, gdyby nie fakt, że często butelki po napojach są wyrzucane na plażach oraz do oceanów. Dlatego Corona usunęła je ze swojej kampanii, pomimo że sceny przedstawione w filmie wyraźnie wskazują na sytuację konsumpcji piwa. Producent chce w ten sposób przypomnieć o dbaniu o czystość naszego naturalnego środowiska.
Kreacja nawiązuje do akcji od Heinz, który ponad dziesięć lat temu stworzył reklamę z wykorzystaniem „niewidzialnych” butelek. Różnica polega jednak na tym, że producent ketchupu chciał podkreślić siłę marki, a Corona zwraca uwagę na ważny problem związany z ekologią, chcąc stać się częścią jego rozwiązania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. David the Agency
Reklamy będą emitowane w Niemczech, Urugwaju oraz Brazylii.
PS Corona stworzyła lodówkę, którą można otworzyć tylko za pomocą rozładowującego się smartfona
Corona już od kilku lat jest szczególnie zaangażowana w różne działania proekologiczne. Tym razem marka piwa chciała zwrócić uwagę konsumentów na inny problem – w dzisiejszym świecie zdecydowanie za dużo czasu spędzamy wpatrzeni w nasze smartfony. W tym wypadku marka wymyśliła lodówkę na piwo, która otwiera się tylko wtedy, gdy mamy prawie (do 10% naładowania) rozładowaną baterię smartfona.
PS 2 Corona świętowała Światowy Dzień Oceanów przekazem zrobionym z plastiku
Marka piwa zwróciła również uwagę na temat zanieczyszczenia wód. W ramach globalnej kampanii Corona „napisała” list, który pojawił się na plaży na meksykańskim półwyspie Jukatan. Przesłanie zaczyna się od słów „Wyobraź sobie świat wolny od plastiku”.