Costa Coffee odpowiada na te pytania świętując swoje urodziny w sześciu największych miastach Polski. Celebracji towarzyszą znani artyści oraz unikalne ręczne malowane murale wykonane przez Good Looking Studio. Pomysłodawcą wykorzystania murali w komunikacji jest MediaCom Beyond Advertising .
Na całym świecie murale przeżywają renesans i wzrasta zainteresowania urban-artem (sztuką uliczną). Korzystają na tym nie tylko marki, które postanowią wykorzystać ten potencjał, ale również odbiorcy, którym serwowana jest bardziej subtelna, przyswajalna i inteligentna reklama. W erze digital i social mediów marki chcą iść o krok dalej. Wykorzystanie typowej ręcznie malowanej reklamy w kontekście standardowej formy outdooru nie wystarcza. Zainteresowanie odbiorców wzbudzają kreatywne, zintegrowane kampanie umożliwiające jednocześnie bezpośrednie zaangażowanie miłośników marki i nie tylko. Okolicznościowe murale mogą stać się osią kampanii i „żyć” w Internecie na długo przed ich powstaniem oraz po ich ukończeniu.
Zobacz również
Marka Costa Coffee postanowiła w niestandardowy sposób uczcić swoje urodziny. Zaangażowała do tego mieszkańców 6 największych miast Polski, 5 znanych artystów, rzeszę pasjonatów kawy i Facebookowych fanów oraz Good Looking Studio, które tę pasję przeniosło na murale. W działania promocyjne wpleciony został kreatywny pomysł, sztuka oraz zindywidualizowany przekaz skierowany do mieszkańców poszczególnych miast. Takie działania mocno wpisują się w trend personalizacji i komunikacji human to human, co pozwala na silniejszą identyfikację konsumentów z marką. Wartością dodaną dla wszystkich stron komunikacji jest możliwość współtworzenia murali i bezpośrednia interakcja odbiorców z marką. Efektem tego dialogu są unikalne murale w 6 miastach Polski. Każdy z nich wpisany jest w klimat marki i miejsca. Ich stylistyka odpowiada charakterystycznemu stylowi zaproszonych do projektu ilustratorów, a najważniejszy motyw będący jednocześnie symbolem okolicy został wybrany przez fanów marki Costa Coffee na Facebooku.
Dawanie ludziom możliwości decydowania o tym, co powstanie w ich okolicy to wspaniała rzecz i niesie ona dużą wartość dodaną. Dzięki temu odbiorcy mają poczucie dialogu z marką i wpływu na jej komunikację. Indywidualne podejście do każdego z miast i jego symboli dodaje tym muralom unikalności i sprawia, że nie są „jednymi z wielu” – mówi Karol Klepacki, Sales Director w Good Looking Studio.
– Murale w stylu street art tworzą niezwykle ciekawy content, który pozwala zaangażować konsumentów do działań w social mediach. Dzięki temu prowadzona kampania reklamowa zyskuje „drugie życie”. Jesteśmy przekonani, że najbardziej efektywne jest kreowanie inspirującego contentu, który skłoni konsumentów do przechodzenia z mediów płatnych do mediów własnych i na odwrót – mówi Maciej Bidacha, associate director w MediaCom Warszawa.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Od jakiegoś czasu obserwujemy trend „debrandingu”. Marki komunikowanie swojego logo czy claimu stawiają na dalszy plan ustępując miejsca zindywidualizowanym przekazom o wydźwięku artystycznym, gdyż te podnoszą ich prestiż. Przekaz staje się mniej nachalny i ciekawszy dla odbiorców. To daje duże pole do popisu i otwiera możliwość współpracy z odpowiednio dobranymi artystami, których stylistyka prac pasuje do świata marki. Taka współpraca wymaga większego zaangażowania i pomysłów kreatywnych na etapie planowania kampanii, ale przekłada się na powstawanie ciekawszych reklam i daje lepsze efekty promocyjne – mówi Karol Szufladowicz, współzałożyciel Good Looking Studio.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od maja mieszkańcy Warszawy na tzw. Patelni mogą spotkać Syrenkę delektującą się kawą. Projekt muralu przygotował Dawid Ryski, znany ilustrator i grafik. Z kolei we Wrocławiu smakoszami kawy są tamtejsze krasnale, które na mural przeniosła Ola Osadzińska. Mieszkańcy Łodzi mogli podziwiać mural z kamerą w roli głównej, a to życzenie fanów marki na Facebooku przeniósł na projekt grafik, ilustrator i plakacista Maciej Błaźniak. Urodziny Costa Coffe celebrowały także poznańskie koziołki. Mural został zaprojektowany przez Karola Banacha. Dwa ostatnie murale powstały w lipcu. W Krakowie momentom kawowym towarzyszył Smok Wawelski przeniesiony na mural według projektu Oli Osadzińskiej. Natomiast kawy w nadbałtyckim klimacie strzegł sam Neptun. Mural ten zaprojektował znany w Trójmieście Patryk Hardziej.
Wszystkie murale tworzone były przez Good Looking Studio.