– Auchan działa na rzecz środowiska, jednocześnie zwraca szczególną uwagę na kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu, dobre relacje z lokalnymi społecznościami, angażuje się również w pomoc dzieciom. Poprzez podejmowane przez nas działania chronimy środowisko i edukujemy naszych klientów – szczególnie tych najmłodszych – pokazujemy, że każde, nawet najmniejsze aktywności mają znaczenie. W skali makro to troska o środowisko naturalne, o naszą Planetę. W skali mikro to pomoc potrzebującym i troska o nasze wspólne otoczenie. W obecnym kontekście, każdy świadomy zakup ma znaczenie – mówi Dorota Patejko, dyrektor komunikacji i CSR Auchan Retail Polska.
Wymień stary plecak na nowy to akcja wielowymiarowa, której głównym celem jest dbałość o środowisko. Auchan Retail Polska wdraża ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, ograniczając liczbę odpadów i dbając o możliwie szerokie ich wykorzystanie. Ważny jest również element społeczny, wsparcia i współpracy z lokalnymi społecznościami. Pośrednim celem jest edukacja w zakresie ochrony środowiska. Podjęte przez Auchan Retail Polska działania pokazują, że racjonalnie wykorzystywane zasoby zostają w gospodarce na dłużej (re-use, re-cycle), a dzięki temu powstaje mniej odpadów. Dlatego każdy produkt powinien być używany jak najdłużej, a po okresie eksploatacji powinien nadawać się do naprawy, tak by maksymalnie przedłużyć jego życie.
Zobacz również
Dzięki akcji realizowanej w sierpniu przez Auchan wszystkie stare plecaki mają szansę powrócić do obiegu. Te, które będą w dobrym stanie zostaną przekazane do dalszego użycia, część zostanie poddana recyklingowi przemysłowemu. Projekt jest realizowany wspólnie z fundacją Eco-textil, która zajmuje się recyklingiem tekstyliów. Środki uzyskane z recyklingu zostaną wykorzystane do zakupu profesjonalnego sprzętu rehabilitacyjnego – trójkołowych rowerków dla niepełnosprawnych z wybranej szkoły specjalnej.
Równolegle w hipermarketach Auchan odbędzie się wielka zbiórka charytatywna artykułów szkolnych pod hasłem Dorzucasz Pomagasz. Akcja organizowana jest z lokalnymi fundacjami i stowarzyszeniami współpracującymi z hipermarketami Auchan i ma na celu pomoc potrzebującym dzieciom. Działanie to nabiera szczególnego znaczenia obecnie, w kontekście ekonomicznych skutków pandemii.
Auchan Retail Polska aktywnie wdraża kompleksowe działania mające na celu wsparcie społeczeństwa. Zaliczają się do nich działania podejmowane w trosce o środowisko naturalne, wsparcie dla lokalnych społeczności, dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo klientów, a także troska o ich siłę nabywczą. Wszystkie prospołeczne działania Auchan Retail Polska organizowane są pod wspólnym hasłem: #wspieramyWas.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing